Noi detalii despre primul autobuz electric românesc produs la Baia Mare

Autor: Marius Vișan 13 mai 2021 Știri auto

ATP Trucks Automobile, compania românească producătoare de autovehicule de transport rutier și persoane, anunță lansarea pe piață a autobuzului electric ATP Bus e-UpCity.

Primul prototip are în total 83 de locuri și o lungime de 12,18 m. În varianta de configurație specială, omologarea îi permite 95 de locuri. Autonomia sa este de minim 200 km dar poate fi extinsă până la 360 de kilometri. Motorul electric al autobuzului e-UpCity este un motor sincron cu magnet permanent dezvoltat de DANA Prestolite.

Autonomie între 200 km până la 360 de kilometri

Referitor la capacitatea de încărcare a bateriei, după primele teste în teren, producătorul menționează că autobuzul are nevoie de între 3 și 5 ore pentru o încărcare normală. Autobuzul este ușor manevrabil, comenzile în bord sunt simple și intuitive.

Componentele sunt achiziționate de la furnizori consacrați: cele 8 pachete de baterii sunt produse CATL – gigantul bateriilor EV și furnizor pentru cele mai prestigioase brand-uri auto. Cu referire la axe menționăm producătorul german ZF Friedrichshafen AG consacrat pe piața de profil, respectiv pe cei de la DANA GK Drive System. Sistemul de frânare este definit de experții de la WABCO, sistemul de climatizare încorporează tehnologia VALEO iar sistemul de direcție este marca BOSCH/ZF.

Confort sporit pentru șofer și pasageri

Confortul pus la dispoziția călătorilor este pus în valoare de podeaua joasă ce facilitează urcarea. Există și o trapa de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă și spațiul interior care răspunde nevoilor acestora.

Autobuzul are o înălțime confortabilă, o rețea de bare de susținere din inox prevăzute cu protecții antialunecare și pentru confort termic, scaune foarte comode cu tapiserie ergonomică, instalație de climatizare suplimentară pentru sezonul rece.

Confortul șoferului este asigurat prin zona de lucru delimitată, ergonomică astfel încât panoul de instrumente să fie ușor gestionat în timpul condusului. Pentru o și mai bună concentrare pe parcursul orelor de muncă, pentru șofer este prevăzut geamul individual pentru aerisire directă. Scaunul șoferului este pneumatic, ușor înălțat pentru o cât mai bună vizibilitate, prevăzut cu spătar înalt și comod.

La nivel de conectivitate, autobuzul vine cu WI-FI gratuit și cu prize USB cu 2 porturi încorporate, în dreptul fiecărui set de scaune. Dispune de un monitor, cu memorie externă portabilă pentru diferite proiecții multimedia.

Noul autobuz are sistem de monitorizare pentru spațiul interior al autobuzului. Datele sunt transmise pe monitorul din zona de lucru a șoferului astfel încât, în caz de pericol, acesta să poată reacționa.

Pasagerii au la dispoziție butoanele pentru oprire la cerere, dispuse vizibil și au acces la sistemul de urgență pentru deschiderea ușilor.

Intră în GALERIA FOTO

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide