Probabilitatea de a muri în accidente auto este mai mare pentru femei

Autor: George Cristea acum 1 an Știri
Probabilitatea de a muri în accidente auto este mai mare pentru femei

Probabilitatea de a muri în accidente auto este mai mare pentru femei, arată cele mai noi studii și date rezultate din statisticile rutiere. În anumite tipuri de coliziuni, probabilitatea de a muri este de două ori mai mare în cazul femeilor.

Potrivit Centrului pentru Biomecanică Aplicată de la Universitatea din Virginia (SUA), femeile care poartă centură de siguranță au șanse cu 73% mai mari de a fi rănite grav într-un accident frontal decât bărbații aflați în situații similare.

Desigur, mașinile americane sunt fundamental diferite decât cele europene, care oferă în general o protecție superioară ocupanților, dar situația este replicată și de statisticile europene. Un studiu suedez arată că riscul de rănire a coloanei în cazul unui accident cu mașina lovită din spate este mai mare în cazul femeilor. Acestea sunt aruncate în față cu o forță mai mare, iar scaunele ferme nu fac decât să agraveze acest lucru în cazul unor ocupanți mai ușori.

Un alt studiu, al Comisiei Europene de această dată, atrage atenția că femeile „sunt cu 47% mai predispuse decât bărbații să fie rănite grav în cazul accidentelor auto, chiar și atunci când sunt comparate cu bărbați de aceeași înălțime și greutate iar severitatea accidentului este similară.

Care este motivul pentru care probabilitatea de a muri în accidente auto este mai mare pentru femei?

Nu doar mașinile le discriminează pe femei în cazul unui accident. Se pare că inclusiv manechinii de test ai EuroNCAP sunt configurați pe baza mediei masculine, iar femeile nu au fost luate în calcul de organismul european decât în urmă cu cinci ani.

Chiar dacă este dificil de analizat toate cauzele care duc la un risc mai mare pentru femei în cazul accidentelor, două cauze ies în evidență. Potrivit celor de la EuroNCAP, „există o diferență între bărbați și femei”. Așa ne gândeam și noi, mai ales de când am aflat că „iarna nu-i ca vara”.

Astfel, cei de la EuroNCAP au indicat că femeile au o structură mai fragilă decât bărbații, iar acest lucru trebuie luat în considerație pentru viitoarele teste de impact. În plus, femeile au obiceiul de a sta mult mai aproape de volan decât bărbații, ceea ce poate face diferența dintre viață și moarte în cazul unui accident.

EuroNCAP a reconsiderat recent procedura de testare pentru a lua în calcul mai mulți factori care contribuie la gravitatea unui accident. Cu toate acestea, manechinele de test nu s-au schimbat, iar femeile sunt în continuare dezavantajate.

sursa: Autocar



Comentarii
Inchide