Promisiuni: În trei ani vom scăpa de aglomerația de la Comarnic

Autor: George Cristea acum 2 ani Știri auto

Compania Națională de Administrarea a Infrastructurii Rutiere face noi promisiuni în ceea ce privește viitoarea autostradă de pe Valea Prahovei. Potrivit CNAIR, în trei ani vom scăpa de aglomerația de la Comarnic, odată cu construirea centurii ocolitoare.

Intră în Galeria FOTO

CNAIR a scos la licitație proiectarea și construcția centurii orașului Comarnic (5,2 kilometri), care constituie un sector din viitoarea autostradă de pe Valea Prahovei. Valoarea estimată a contractului este între 305 milioane de lei și 332 milioane de lei, iar ofertele trebuie depuse până la 23 octombrie 2020.

Proiectarea ar urma să dureze un an, iar construirea centurii – doi ani. Acest lucru ar însemna că până la finalul anului 2023 ar trebui să scăpăm de celebrele cozi de pe DN1 de la Comarnic. Pentru a putea vedea întreaga autostradă București Brașov, copiii noștri vor mai avea de așteptat. Chiar dacă există tronsoane în execuție, pentru altele nu s-a depășit încă faza studiului de fezabilitate.

Aglomerația de la Comarnic: Când vom avea autostradă de la Ploiești la Brașov?

Potrivit CNAIR, sectorul Ploiești – Brașov va intra în obiectul viitorului contract de proiectare al autostrăzii (revizuire Studiu de Fezabilitate și elaborare proiect tehnic), având ca sursă de finanțare fondurile europene, iar etapa de execuție urmând a fi, de asemenea, asigurată prin Programul Operational  Transport 2021-2027.

În ceea ce privește secțiunea Râșnov – Cristian, inclusiv drumul de legătura cu municipiul Brașov (6,3 km profil autostradă + 3,7 km profil DN cu 4 benzi), aceasta se află deja în execuție. În plus, a fost lansată procedura de realizare a Studiului de Fezabilitate și Proiectului Tehnic de Execuție pentru Nodul Rutier de la Comarnic, termenul de depunere oferte este 10 septembrie.

Amintim că sectorul Ploiești-Brașov al autostrăzii A3 a avut deja un studiu de fezabilitate, dar s-a dovedit că acesta nu mai este de actualitate. Mai exact, geografia s-a schimbat semnificativ în zonă în ultimii ani, iar alte proiecte de anvergură din zonă, realizate cu fonduri europene s-au suprapus pe planurile inițiale ale autostrăzii. În aceste condiții, studiul de fezabilitate trebuie refăcut.

Construirea Autostrăzii Ploiești-Brașov a fost inclusă în planul de relansare economică a României. Potrivit proiectului, Autostrada A3 va ocoli Comarnicul și va trece în zona Bușteni printr-un tunel.




Comentarii
Inchide