ProMotor NEWS: Procesul de fabricare al celei mai tari maşini din istorie

Autor: ProMotor 08 feb. 2017 Știri auto
ProMotor NEWS: Procesul de fabricare al celei mai tari maşini din istorie

Mai e puţin şi Planeta va fi gata pentru cea mai maşină din toate timpurile. De stradă, de lux, totală. Bugatti Chiron e un alt Volkswagen pe care nemţii îl fac în pierdere, probabil. Aşa cum a fost şi Veyron. O maşină care costă mai mult decât aduce. Însă îţi permiţi un minus mic din profit când vrei să arăţi lumii că eşti în stare să faci maşina absolută, cea mai bună din istorie. Iată nişte date importante despre procesul de producţie al Chiron-ului. Termenul de livrare este de 9 luni de la comandă. Acum, la fabrica din Molsheim, Franţa, 12 bucăţi sunt asamblate pentru livrări până la sfârţitul primului trimestru. Anul acesta,  70 de bucăţi vor fi produse din ediţia limitată de 500.

20 de angajaţi lucrează la un Chiron. Asta pentru că fiecare client şi-l configurează pe placul lui. E greu să automatizezi un proces divers de la caz la caz. Sunt 23 de culori exterioare şi ai 8 variante de carbon. Înăuntru poţi alege dintre 31 de culori pentru piele şi sute de combinaţii cromatice cu restul elementelor. 8 straturi de vopsea sunt aplicate pe maşină, apoi structura monolit (caroserie + şasiu integrat) pleacă într-o altă aripă unde merge mai departe procesul de producţie. Fabrica a fost special reorganizată pentru producţia lui Chiron. Un nou dinamometru pentru verificarea puterii a fost construit. Pentru măsurarea celor 1.500 de cai putere în cap. Chiron este făcut 100% în mâinile oamenilor. Nu există benzi transportoare sau roboţi, ci 12 bancuri de premontaj şi montaj final. Spre exemplu, trenul de rulare (motor + transmisie) este construit la Volkswagen şi vine la asamblat aici, în Franţa. Are numai 630 de kg. Bugatti Chiron are 3 pompe de apă pentru răcire, iar conductele de răcire au diametru mai mare decât normal. În total sunt 1.800 de componente.

Panelurile de carbon de la exterior sunt puse pe maşină în 3-4 zile, iar corpul monolit al maşinii este legat de consola spate prin numai 14 şuruburi din titan care au 34 de grame fiecare. Înainte de a pleca spre cumpărător, maşina stă în teste tente câteva săptămâni. Fiecare bucăţică este reverificată, fiecare element la vedere trece printr-o reinspecţie micronică. Totul trebuie să fie perfect!  

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide