Prototipuri de poveste de la Dacia. Convertible avea şanse să facă istorie [GALERIE FOTO]

Autor: Marius Vișan 19 ian. 2017 Știri auto

Pe lângă modelele consacrate pe care le cunoaştem cu toţii, în istoria Dacia au mai existat şi alte versiuni de maşini care însă nu au depăşit faza de concept. Modelele alese de noi au fost scoase după anul 2005, şi chiar dacă ele nu au fost dezvoltate la scară largă, unele dintre ele au stat la baza dezvoltării altor modele. Am pus aici coupe-uri cu faruri escamotabile şi berline desenate de mari designeri italieni, dar şi van-uri şi breakuri interzise de Partidul Comunist: 

Dacia 1310 Break Limousine 

Dacia 1310 Break Limousine a fost realizat spre sfarsitul anilor 1980, este un model Break lungit cu 7 locuri, produs in numar de 5 automobile.

Dacia 1308 Jumbo

Dacia 1308 Jumbo (1990) a fost un prototip creat din modelul Pick-up cu hardtop si geamuri mari.

Dacia 1306

Dacia 1306, realizat in 1994, este un fel de berlina realizata dintr-un pick-up. Au fost realizate doar 5 automobile.

Dacia Convertible

Dacia Convertible a fost proiectată şi omologată de către UAMT Oradea. Aceasta se dorea a fi o maşină de serie mică, limitată, produsă la UAMT Oradea. S-a decis într-un final ca acest proiect să fie discontinuat, deoarece nu era rentabil şi exista şi o oarecare opoziţie din partea Uzinei de Automobile Dacia Piteşti.

Dacia MD87

Dacia MD87 a fost un prototip realizat de U.A.P. (Uzina de Automobile Piteşti), în anul 1987 ce dispunea un motor central şi ulterior faruri escamontabile. Dacia MD87 este defapt o Dacie papuc preschimbată într-o maşină sport. Un an mai târziu, a apărut Dacia MD87 Evo, care avea însă faruri escamotabile. Din păcate doar câte un exemplar din cele două „super-maşini” au fost create .
În prezent, nu se ştie ce s-a întâmplat cu cele două maşini Dacia cu motor central şi cu tracţiune spate, însă cele două exemplare reprezintă probabil cele mai valoroase maşini care poartă sigla Dacia în prezent.

Dacia D33

Prototipul D33 este un concept care a luat naştere cu doar doi ani înainte ca Dacia să fie preluată de către francezii de la Renault. Pe vremea aceea Dacia avea nevoie de o schimbare, avea nevoie de o maşină cu un aer mai modern, mai sofisticat, iar pentru asta, în 1997, uzinele de la Mioveni au apelat la serviciile design-erilor de la Idea Torino. Aşa s-a născut Dacia d33. Aceasta era o berlină compactă, cu patru uşi şi cinci locuri.

Dacia Nova Van

Dacia Nova este primul autoturism proiectat integral de către inginerii de la Dacia, modelul de inspiraţie, potrivit unor legende urbane, fiind Renault 11 sau Peugeot 309. Dacia Nova este un hatchback, cu tracţiune faţă, 5 uşi şi 5 locuri.
Dacia Nova MPV este un monovolum cu 7 locuri creat în 1998 după modelul Dacia Nova. Acesta este o continuare a modelului Nova care însă nu a ajuns la un stadiu mai avansat. Totuşi, Nova MPV a prefigurat într-un fel apariţia modelului Lodgy.

Dacia Estafette

Dacia D6 este prima autoutilitară fabricată vreodată de Automobile Dacia, fiind o asamblare în sistem CKD a modelului francez Renault Estafette. A fost asamblată în România între 1975 şi 1978, fiind realizate doar 642 de exemplare. Pentru a scuti o parte din costurile colecţiei CKD (R12-Dacia 1300), Regia Naţională Renault a transferat la Mioveni fabricaţia unei cutii de viteze, pentru gama utilitară Estafette. Practic a fost mutată linia de fabricaţie de la Cleon, din Franţa, în Romania cu şcolarizarea personalului roman timp de 3-6 săptămâni. În perioada 1975-1978 la Mioveni au fost asamblate 642 de autoutilitare (1975 – 176 unitati, 1976 – 49, 1977 – 371, 1978 – 46). Motorul şi toate anexele sale (mai puţin pompa de apă şi carcasa filtrului de aer) erau comune cu cele ale modelui Dacia 1300, fiind de fabricaţie românescă. Tot de fabricaţie românească erau sistemul de frânare care echipează puntea spate, geamurile, plafonierele, anvelopele şi tapiţeria. Varianta de caroserie asamblată la Mioveni a fost cea transport mărfuri, cu plafon standard. Principalul beneficiar al modelului Dacia D6 a fost Poşta Română, automobilul fiind vândut exclusiv instituţiilor de stat. Uzina Autobuzul din capitală a încercat echiparea unei caroserii TV cu mecanica Estafette, proiectul fiind un eşec.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide