România rămâne țara cu cel mai mare număr de decese produse în accidente rutiere

Publicat: 20 04. 2021, 16:55
Actualizat: 20 04. 2021, 17:02

România rămâne țara din Uniunea Europeană cu cel mai mare număr de decese înregistrate în urma unor accidente rutiere. Cifrele sunt însă, mai mici decât în anii precedenți.

GALERIE FOTO

Aproximativ 18.000 de persoane și-au pierdut viața în 2020 în accidente rutiere produse pe șoselele din statele membre ale Uniunii Europene. Cifrele reprezintă o scădere de 17% față de 2019, echivalentul a aproximativ 4.000 de persoane. Scăderea ar putea fi însă, efectul restricțiilor de circulație, impuse în contextul pandemiei de coronavirus. Aproape toate țările de pe teritoriul Europei au fost luat măsuri de carantină generală anul trecut.

Cele mai mari scăderi s-au înregistrat în Belgia, Bulgaria, Danemarca, în Spania, Franța, Croația, Italia, Ungaria, Malta și Slovenia.

Au fost și state în care s-au înregistrat creșteri ale numărului de accidente anul trecut. Este vorba despre Estonia, Irlanda, Letonia, Luxemburg și Finlanda.

România, opusul Suediei în ceea ce privește numărul de decese survenite în urma unor accidente rutiere

Potrivit datelor furnizate de Comisia Europeană, țara cu cele mai sigure drumuri este Suedia. 18 decese la un milion de locuitori s-au înregistrat în 2020 în statul nordic.

La polul opus se află România, cu 85 de decese la un milion de locuitori. Țara noastă înregistrează cifre duble față de media Uniunii Europene de 42 de decese la un milion de locuitori.

Cu toate acestea, numărul de decese a scăzut și aici cu 12%. În 2019, 96 de persoane la un milion de locuitori au murit în urma unor accidente rutiere.

În ultimul deceniu, numărul de persoane decedate pe șoselele patriei a scăzut cu 31%. În 2010, se înregistrau în România 117 decese la un milion de locuitori.

Infrastructura precară, viteza, alcoolul și neatenția sunt printre cauzele care duc la pierderea de vieți omenești.

În cadrul Uniunii Europene, aproximativ 70% dintre accidentele soldate cu decese în zonele urbane implică participanți vulnerabili la trafic (pietoni, motocicliști și bicicliști). Din acest motiv, organizația Euro NCAP prioritizează sistemele de siguranță precum frânarea automată de urgență și funcția de detectare a pietonilor și bicicliștilor. Este și motivul pentru care noile Dacia Logan și Sandero au fost depunctate la testele de impact.