S-a găsit soluția la traficul de pe Valea Prahovei: un drum forestier

Autor: ProMotor 22 ian. 2020 Știri auto
S-a găsit soluția la traficul de pe Valea Prahovei: un drum forestier

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a propus mai multe soluții pentru traficul de pe Valea Prahovei până la realizarea autostrăzii Comarnic-Brașov. Potrivit acestuia, blocajele din zonă s-ar reduce semnificativ prin folosirea unui drum forestier în zona Azuga, reabilitarea unui drum județean la Câmpina-Vale Doftanei și cea a unui drum paralel la Sinaia.

„Până când se construiește autostrada, rezolvăm drumurile pentru micul trafic, pentru a descongestiona acest sector. Cred că drumul județean Câmpina-Valea Doftanei limită cu Brașov-Săcele – 61 de kilometri de drum județean, poate fi reabilitat printr-o intervenție a statului cu finanțare de la Ministerul Dezvoltării, și astfel avem o variantă alternativă. De asemenea, la Sinaia avem un drum paralel cu drumul național identificat de autoritățile locale și acolo putem să îl reabilităm și salvăm câțiva kilometri, în zona Azuga am identificat un drum forestier care poate fi folosit ca și rută alternativă, iar cele două variante ocolitoare, Comarnic și Bușteni, ele sunt deja prinse în master-plan pe fonduri europene şi ele pot fi realizate înaintea autostrăzii”, a declarat Lucian Bode pentru Radio România Actualități.

Ministrul Transporturilor a precizat că realizarea autostrăzii Comarnic-Brașov trebuie finanțată de la bugetul de stat.

„Pe Comarnic-Braşov, din punctul meu de vedere, soluţia Parteneriatului Public-Privat nu este una corectă, primul ministru va anunţa în perioada următoare soluţia. Una din soluţiile pe care noi le luăm în calcul şi primul ministru a înaintat-o public este aceea a asumării pe buget, pe un buget multianual, a acestui obiectiv, vorbim de aproximativ 1 miliard de euro”, a mai precizat ministrul Transporturilor.

Lucian Bode nu este de acord cu o finanțare în Parteneriat Public Privat nici în ceea ce privește Autostrada Unirii.

„A8 sau Autostrada Unirii, cum este cunoscută, Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi. Aici, avem cele două secţiuni. Pe de o parte, Târgu Mureş – Târgu Neamţ pentru care avem toţi banii prinşi în acest an pentru finanţarea finalizării studiului de fezabilitate, din fonduri europene, iar pentru autostrada componentă Târgu Neamţ – Iaşi, propusă de vechea guvernare a fi realizată în PPP (Parteneriat Public Privat, n.r.), noi spunem că nu este soluţia corectă”, a spus ministrul Transporturilor la Radio România Actualități.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide