Ce salariu are cel care îți schimbă anvelopele într-un service de roți?

Publicat: 14 06. 2021, 09:22
Actualizat: 14 06. 2021, 09:29

Orice service de roți este supraaglomerat primăvara și toamna, atunci când șoferii stau la cozi uriașe pentru a schimba anvelopele. Dar ce salariu are cel care îți schimbă anvelopele?

GALERIE FOTO

Cei care lucrează într-un service de roți trebuie să se miște rapid în așa-numitul “sezon”. Toamna și primăvara, sunt suprasolicitați de către șoferii care trec de la cauciucurile de vară la cele de iarnă și invers. Sunt oameni cheie în ceea ce privește siguranța noastră pe drumurile publice, pentru că nu oricine poate face această operațiune de unul singur. Mai ales dacă nu are două seturi de roți.

Astfel, potrivit anunțurilor de angajare de pe site-urile de profil, un montator de anvelope, pentru că așa se numește job-ul, poate primi un salariu cuprins înte 2.300 și 3.280 de lei. Evident, suma inferioară din gama de salariu ajunge în contul începătorilor în domeniu. Munca este însă, aceeași, indiferent de experiență.

Le dai sau nu bacșiș celor care iau salariu ca să schimbe anvelopele într-un service de roți?

Cei mai mulți șoferi strecoară o sumă de bani în buzunarul salopetei purtate de cei care montează anvelope într-un service de roți. În funcție de costul final al operațiunii, aceștia pot primi între 5 lei și 20 de lei.

Astfel, în “sezon”, atunci când se formează cozi uriașe la orice service de roți, cei care montează anvelope pot pleca acasă cu suma dublă față de cea scrisă în contract. Și programul de muncă se prelungește chiar și până la miezul nopții, în special atunci când cad primele ninsori.

Un montator de anvelope, într-o tură obișnuită de opt ore, poate primi suplimentar, de la clienți, cel puțin 400 de lei.

Ce responsabilități are, de fapt, un montator de anvelope?

Un montator de anvelope începe prin a ridica mașina de la sol. Acesta dă jos jantele, îndepărtează anvelopele, le montează pe cele noi și face geometria roților.

Acesta este obligat să îi spună clientului atunci când jantele sunt deformate și nu prezintă siguranță. Tot el trebuie să anunțe clientul când anvelopele pe care le utilizează sunt prea uzate pentru a mai fi folosite.