Și-a vândut mașina la doar o lună de la achiziție. Pierderea a fost de 14.000 de lire (16.000 de euro)

Publicat: 25 01. 2024, 14:08
Actualizat: 25 01. 2024, 14:24

O femeie a pierdut peste 14.000 de lire sterline (16.000 de euro) după ce a fost forțată să-și vândă noul Land Rover Defender. Valoarea asigurării a crescut cu 400% în doar 30 de zile.

Hannah Platts, din Marea Britanie, a trăit șocul vieții. A cumpărat un Land Rover Defender nou-nouț în luna octombrie a anului trecut. Aceasta era mașina visurilor ei, ideală pentru drumurile rurale unde locuiește femeia.

A încheiat o asigurare auto obligatorie, cu o primă care valora puțin peste 2.000 de lire pe an (2.300 euro). Dar, după mai puțin de o lună, au primit notificare că a fost anulat contractul. Iar cea mai ieftină poliță de asigurare urma să coste cu 400% mai mult.

Pierdere de 14.000 de lire (16.000 de euro) la revânzarea mașinii

Femeia din Marea Britanie s-a bucurat de noua mașină doar câteva săptămâni. În timp ce se afla într-o vizită în Suedia, în noiembrie, a aflat că asigurarea a fost anulată, deci nu mai poate conduce Defender-ul.

A încercat să găsească o nouă ofertă, dar cel mai bun preț pe care l-a primit a fost de 11.000 de lire sterline pe an (12.900 euro). Asta în ciuda faptului că femeia este un șofer model, fără niciun accident în istoric.

Practic, în doar 30 de zile, prima de asigurare a crescut de la 2.300 de lire (2.700 euro) la aproximativ 11.000 de lire (12.900 euro).

L-am cumpărat cu aproximativ 100.000 de lire sterline, dar am fost nevoită să îl vând. Această primă de asigurare este prea mare. Am pierdut în urma acestei tranzacții aproximativ 14.000 de lire sterline”, a declarat femeia, citată de dailymail.co.uk.

Femeia a fost nevoită să vândă mașina cu peste 14.000 de lire (16.300 euro) mai ieftin pentru că este greu de asigurat.

Land Rover, o mașină greu de asigurat

Din cauza furturilor auto înregistrate în ultimii ani, asigurările pentru mașinile Land Rover au crescut foarte mult în Marea Britanie. Iar unele companii nici măcar nu mai oferă asigurări pentru aceste modele.

Din păcate, o creștere record a primelor de asigurare auto este o problemă care afectează întreaga industrie. Ne angajăm pe deplin să facem tot ce putem pentru a sprijini clienții care ar putea avea dificultăți să obțină asigurare. Ca atare, în octombrie, am lansat propria noastră asigurare și până acum am oferit clienților peste 11.000 de soluții de asigurare și lucrăm continuu pentru a ne extinde oferta”, au declarat reprezentanții Jaguar Land Rover.

În ciuda acestui răspuns încurajator, atunci când femeia a cerut companiei o ofertă de asigurare pentru Defender, i s-a transmis că nu există nicio cotație pe care să o poată oferi. Practic, nu îi poate face nicio ofertă de asigurare. Astfel, cei care cumpără un Land Rover depind exclusiv de companiile private de asigurări.