Sistemele de asistenţă îi enervează pe şoferi, mulţi alegând să le dezactiveze

Autor: Cristian Agatie 28 aug. 2019 Știri auto
Sistemele de asistenţă îi enervează pe şoferi, mulţi alegând să le dezactiveze

Un studiu realizat de J.D. Power a arătat că mulţi şoferi dezactivează sistemele avansate de asistenţă ale maşinii deoarece alertele generate de acestea sunt deranjante. Astfel, 61% dintre şoferii chestionaţi au declarat că sunt deranjaţi de asistentul de bandă şi din această cauză îl dezactivează. Unii şoferi au declarat chiar că nu agreează sistemele de asistenţă în general şi nu ar plăti pentru ele pe o maşină nouă. Pe dea altă parte, sistemele de prevenire a coliziunilor frontale sunt mai bine văzute.

„Producătorii auto investesc sume mari de bani pentru dezvoltarea sistemelor avansate de asistenţă, dar numeroasele alerte generate de acestea îi zăpăcesc şi îi enervează pe şoferi” spune Kristin Kolodge, cercetător la J.D. Power. „Tehnologia nu ar trebui să fie percepută ca un părinte cicălitor; nimeni nu vrea să i se spună într-una că nu conduce corect”.

J.D. Power a chestionat pentru acest studii mai mult de 16.000 de şoferi care şi-au achiziţionat maşini în 2019, după o perioadă de 90 de zile de folosire a noii maşini. Studiul a mai arătat că nici aplicaţiile oferite se sistemul de infotainment ale maşinii nu sunt foarte apreciate, 29% dintre şoferi renunţând să le mai folosească. Dintre aceştia, 46% spun că nu au nevoie de ele, iar 18% au declarat că au alte dispozitive care oferă o funcţionalitate mai bună. 

„Cumpărătorii sunt destul de preocuăaţi de maşinile care se pot conduce singure şi îşi doresc să aibă mai multe informaţii despre sistemele complexe care le guvernează, cum acţionează acestea şi cum trebuie folosite corect”, mai spune Kolodge. „Dacă nu sunt atraşi de asistentul de bandă – o tehnologie de bază pentru conducverea autonomă – cum vor putea accepta maşinile complet autonome?”

sursa: Automotive News

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult
Pro Motor

Comentarii
Inchide