Skoda Trekka, SUV-ul misterios pe care cehii l-au construit în anii ’60 și pe care europenii nu l-au primit niciodată

Autor: Elena Luchian acum o lună Știri

Mulți sunt siguri că Yeti a fost primul SUV din istoria Skoda. Dar nici pe departe. Cehii au construit primul model cu gardă mare la sol în anii ’60. Se numea Trekka, avea proporții robuste și forme angulare.

GALERIE FOTO

Pătrățos, robust, capabil. Sunt termeni care caracterizează primul SUV de la Skoda. Trekka a primit o versiune modificată a șasiului de la Octavia Super. Modelul era destinat pieței din Noua Zeelandă. A fost și primul autoturism dezvoltat și produs acolo. Neozeelandezi îl consideră și în zilele noastre un automobil legendar.

Aproape 3.000 de unități au văzut lumina zilei în perioada 1966-1972. Trekka reprezenta o declarație de loialitate făcută de constructorul ceh, dispus să-și adapteze gama de modele la nevoile diferitelor piețe.

Trekka este astăzi părintele SUV-urilor care au defilat sau defilează astăzi în portofoliul constructorului de la Mlada Boleslav. În era modernă, primul model Skoda cu gardă la sol a fost Yeti. Astăzi Skoda are nu mai puțin de 3 SUV-uri în portofoliul european: Kamiq, Karoq și Kodiaq.

Cum a venit pe lume Skoda Trekka, primul SUV al companiei?

În anii ’60, pentru a evita taxele mari, Skoda livra modelul Octavia complet dezasamblat pentru a fi asamblat local. Mașina ieșea pe porțile uzinei Motor Industries International din Auckland, Noua Zeelandă. Managerilor uzinei le-a venit o idee. Ar fi putut construi încă un model Skoda, cu un minim de efort și costuri mici de producție, care să fie dedicat fermierilor și micilor industriași.

Ideea a ajuns la urechile celor de la Skoda și, în 1965, designerul Josef Velebny a plecat în delegație în Noua Zeelandă. El și designerul local George Taylor aveau să proiecteze noul model. Astfel a luat naștere Trekka.

SUV-ul a fost construit la Otahuhu și era comercializat pentru doar 899 de dolari neozeelandezi, echivalentul, în zilele noastre, a 588 de dolari americani. Pentru un cost suplimentar, clienții puteau alege și un diferențial blocabil pentru puntea spate.

Mașina era construită doar la comandă, începând cu 1966, iar timpul de așteptare era foarte mic. Skoda a primit comenzi și din insula Fiji și Australia.

În versiune standard, mașina măsură 3,55 metri în lungime, 1,60 metri în lățime și, în funcție de tipul de caroserie ales, avea o înălțime de până la 2,04 metri. Trekka putea fi configurată cu două, patru, șase sau chiar opt locuri.

Foarte puține au ajuns în Europa. Una dintre ele face parte dintr-o colecție privată a unui pasionat din Cehia. O a doua este expusă la Muzeul Skoda.



Comentarii
Inchide