Peste jumătate dintre șoferii germani vor limită de viteză pe Autobahn

Publicat: 07 11. 2021, 08:00

Următorul guvern al Germaniei ar putea lua o decizie istorică, și anume introducerea unei limite de viteză pe Autobahn.

Potrivit celui mai recent sondaj efectuat de postul de televiziune public ARD în rândul conducătorilor auto germani, 60% dintre aceștia s-au declarat în favoarea reintroducerii unei limite de viteză de cel puțin 130 km/h, în timp ce 38% sunt de părere că nu ar trebui să existe o limită de viteză.

Printre cei care agreează ideea impunerii unei limite de viteză pe autostrăzile din Germania se numără și cvadruplul campion mondial de Formula 1, Sebastien Vettel, actualul pilot al echipei Aston Martin Racing.

În schimb, 38% dintre respondenți ar dori ca lucrurile să rămână neschimbate, în timp ce doar 2% dintre șoferii germani sunt indeciși.

Crește siguranța rutieră, scad taxele la combustibil

Celebra Autobahn este recunoscută în întreaga lume pentru porțiunile pe care nu există limită de viteză. Restricțiile de viteză au fost eliminate în anul 1952 de guvernul fostei Germanii de Vest.

Nu este pentru prima dată când se discută această posibilitate, însă de când partidul social-democrat a câștigat alegerile naționale din luna septembrie, este tot mai probabil că se va impune o limită de viteză pe autostrăzile din Germania.

Principalele argumente le reprezintă creșterea siguranței rutiere și reducerea taxelor suplimentare la combustibil, notează DW.com.

În același timp, s-au făcut numeroase studii care au relevat faptul că, prin introducerea unei limite de viteză, emisiile de CO2, capitol la care Germania nu este văzută deloc cu ochi buni de celelalte țări din UE, ar scădea cu aproximativ două milioane de tone pe an.

Indiferent care va fi decizia autorităților germane, experții din industria auto apreciază că viteza maximă pe autostrăzi va scădea în mod natural în contextul în care șoferii își îndreaptă atenția din ce în ce mai mult către mașinile electrice, al căror număr este într-o continuă creștere.