Stellantis vrea să cumpere joint-venture-ul de car-sharing Share Now de la BMW și Mercedes

Autor: Cristian Gubandru acum 2 luni Știri auto

Mercedes-Benz Mobility şi BMW Group intenţionează să vândă joint-venture-ul Share Now către Stellantis. Recent, cele trei companii au semnat un acord în acest sens şi au convenit să nu dezvăluie detaliile tranzacţiei. De asemenea, aceasta este supusă aprobării de către autorităţile antitrust relevante.

Vânzarea filialei de car-sharing contribuie la realinierea societăţilor joint-venture-urilor de mobilitate: în viitor, acţionarii intenţionează să se concentreze pe două domenii centrale de afaceri cu potenţial ridicat de creştere: mobilitatea digitală multiplă (Free Now) şi serviciile digitale legate de încărcarea automobilelor electrice (Charge Now).

Free Now este un pionier al mobilităţii multimodale cu platforma sa digitală Mobility-as-a-Service, compania oferă acces la aproape 180.000 de automobile în peste 150 de oraşe în aplicaţia Free Now prin intermediul reţelei sale de parteneri.

Cu un singur clic, utilizatorii pot ajunge la cea mai mare selecţie de vehicule din Europa, de la scutere electrice la biciclete electrice, mopede electrice şi car sharing până la taxiuri şi automobile cu şofer.

În 2021, Free Now a înregistrat cifre puternice de creştere în sectorul multimodal – şi anume trotinete electrice, biciclete electrice, mopede electrice şi car-sharing – şi a reuşit aproape să tripleze numărul de tranzacţii faţă de anul precedent, în ciuda pandemiei.

În acest an, Free Now îşi extinde şi mai mult oferta de mobilitate multiplă – şi în domeniul car-sharing: automobilele SIXT share, Miles şi Share Now pot fi rezervate prin intermediul aplicaţiei. Un total de 10 parteneri de mobilitate noi vor fi integraţi pe platformă în 2022, creând noi opţiuni de mobilitate pentru utilizatorii actualii (56,8 milioane).

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

În primul trimestru al anului 2022, tranzacţiile Free Now au crescut cu un total de 31,4% faţă de acelaşi trimestru al anului precedent, arătând o tendinţă de creştere puternică.

Digital Charging Solutions GmbH (DCS), care se află în spatele mărcii Charge Now, reuneşte conducători de automobile electrice şi operatori de staţii de încărcare din 31 de ţări europene.

Liderul de piaţă oferă servicii digitale ca soluţii white label (produse sau servicii care au fost concepute şi aprobate de o companie, astfel încât să poată fi vândute unui concern), de la acces vast la infrastructura de încărcare a peste 300.000 de puncte de încărcare din Europa până la facturarea completă. În prezent, DCS acoperă mai mult de 85% din serviciile de încărcare din Europa – mai mult decât orice alt furnizor.

De asemenea, prin Charge Now for Business, DCS oferă software-ul de vârf pentru gestionarea flotelor de maşini electrice. Compania beneficiază de cererea tot mai mare de mobilitate electrică. Intrarea bp ca al treilea acţionar în 2021 consolidează DCS pentru a valorifica pe deplin potenţialul de creştere suplimentară. Acordul de cooperare cu HERE, platforma pentru date şi tehnologie location based în primul trimestru al anului 2022, precum şi parteneriatul cu smart şi ABB-E-Mobility înainte de premiera smart #1 electric subliniază impulsul puternic a DCS.

În primele trei luni ale anului, joint-venture-urile de mobilitate şi-au dezvoltat constant produsele şi au implicat alţi parteneri. La 42,3 milioane, tranzacţiile au fost cu aproape 30% mai mari decât în trimestrul anterior (32,6 milioane).

Extinderea Share Now în principalul furnizor de car-sharing din Europa

Share Now a fost înfiinţată în 2019 de către pionierii serviciilor de car-sharing în sistem free-floating şi combină ADN-ul car2go, care a fost dezvoltat de fosta Daimler AG, şi DriveNow, oferta BMW Group. Împreună, ambii acţionari au transformat Share Now în lider de piaţă în Europa şi l-au dezvoltat continuu, inclusiv noi oferte precum car-sharing pe termen lung.

Odată cu achiziţionarea Share Now, filiala de mobilitate a Stellantis, Free2move, ar avea oportunitatea de a extinde suplimentar oferta de car-sharing în Europa şi, astfel, de a răspunde nevoilor diverse de mobilitate ale clienţilor săi.

Sursa: BMW Group


Sursa foto: BMW / ProMotor


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide