Sume uriașe vor fi investite în infrastructură: Zeci de miliarde de euro

Publicat: 25 05. 2021, 15:44
Actualizat: 25 05. 2021, 15:45

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, afirmă că sume uriașe vor fi investite în infrastructură în următorii ani. Este vorba atât despre fonduri europene, cât și bani de la bugetul naţional şi sumele incluse în PNRR.

Intră în Galeria FOTO

România se va transforma, din codașă la accesarea fondurilor europene, în campioană, dacă este să dăm crezare celor spuse de ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Este vorba, cel puțin, despre capitolul infrastructură, la care țara noastră este deficitară.

Numai din din exerciţiul bugetar 2021-2027, ministrul Drulă crede că România ar putea avea de cheltuit între 15 şi 20 de miliarde de euro, în suma totală fiind incluse şi proiectele depuse prin PNRR.

La capitolul infrastructură rutieră se doreşte realizarea legăturii portului Constanţa cu reţeaua europeană de autostrăzi şi construirea autostrăzilor A 3, A 13, Sibiu-Făgăraş şi a drumului expres Craiova-Lugoj. Cătălin Drulă a anunțat recent simplificarea planurilor de infrastructură incluse în PNRR.

Sume uriașe vor fi investite în infrastructură: Ce spune ministrul Cătălin Drulă

La capitolul feroviar, Cătălin Drulă a anunţat că în PNRR au fost incluse două proiecte mari Cluj-Oradea şi Caransebeş-Lugoj-Timişoara-Arad. Liniile vor fi moderne şi trenurile vor circula cu până la 160 de kilometri la oră.

De asemenea, se vorbeşte despre trenurile cu hidrogen, o tehnologie nouă. Este interesant de urmărit această direcție, mai ales că hidrogenul este considerat deja o tehnologie depășită. În condițiile în care calea ferată este în cea mai mare parte electrificată, nu este clar ce avantaje ar aduce hidrogenul, care este dificile de produs și stocat.

În schimb, proiectele privind trenurile de mare viteză, de tipul TGV, ar putea fi implementate în România cel mai devreme între anii 2030 şi 2040, a mai spus Drulă. O viziune realistă, am spune noi, uitându-ne la vitezele medii de transport pe calea ferată, care nu depășesc 20 de kilometri pe oră în prezent.

Ca să poată creşte numărul proiectelor cu finanţare europeană, ministrul Cătălin Drulă vrea să propună creşterea contribuţiei naţionale. În prezent, România contribuie cu 15% din valoarea totală a unui proiect cu finanţare europeană.