Surpriză: pe ce loc urcă grupul Volkswagen în topul constructorilor mondiali

Autor: Oraan Mărculescu acum 6 ani Știri

Cu o săptămână în urmă anunţam care sunt cei mai mari trei constructori auto pe plan mondial, în urma vânzărilor de maşini din 2013. Mai exact, podiumul celor mai mari grupuri auto: Toyota, General Motors şi Volkswagen.

Se pare, însă, că poziţia celor de la VW Group era provizorie, deoarece grupul german mai are în portofoliu, pe lângă brandurile de autoturisme, şi mărcile de camioane MAN şi Scania.

Cum, şi camioanele se pun la socoteală acum? Orice pentru o poziţie cât mai sus pe podium

Aşa încât, după definitivarea numărării vânzărilor de camioane, Volkswagen Group a ajuns la valoarea totală de 9,73 milioane de autovehicule, adică un plus de 0,3 milioane de unităţi faţă de estimarea precedentă.

Ceea ce înseamnă că Grupul Volkswagen urcă pe locul doi, în faţa celor de la General Motors, care au vândut în 2013 ”doar” 9,71 milioane de autovehicule. Toyota rămâne la o distanţă suficient de confortabilă, japonezii lăudându-se cu un număr total de 9,98 milioane de maşini.

În China, VW şi-a crescut vânzările în detrimentul japonezilor, pe fondul problemelor China-Japonia

Succesul celor de la Volkswagen se datorează în primul rând pieţei auto din China, unde în 2013 au fost vândute circa 3,27 milioane de maşini, în timp ce General Motors se vede detronat de pe prima poziţie a pieţei auto din China, cu 3,16 milioane de maşini. Asta după ce a dominat timp de 9 ani fără drept de apel cea mai mare piaţă auto a lumii din acest moment.

În SUA, Volkswagen nu evoluează aşa cum vrea. Poate pentru că americanilor le plac mai mult japonezele?

Dacă în China şi în Europa vânzările grupului Volkswagen duduie, nu acelaşi lucru se poate spune despre SUA, unde investiţiile germanilor nu au dat rezultatele aşteptate.

Prin urmare, oficialii regândesc strategia pentru piaţa nord-americană, în timp ce pentru China anunţă investiţii adiţionale de aproape 10 miliarde de euro în următorii trei ani, care presupun şi lansarea unui brand low-cost după exemplul Dacia, dar care, iniţial, va fi destinat doar pieţei auto chinezeşti.

Acum mai rămâne o singură întrebare:

CREDEŢI CĂ GRUPUL VW VA DEVENI NUMĂRUL UNU PÂNĂ ÎN 2018?



Comentarii
Inchide