Taxa auto ar putea fi transformată în impozit anual, fără reduceri pentru maşinile vechi

Publicat: 08 12. 2015, 09:00

 

Timbrul de mediu pentru autovehicule va fi transformat în impozit anual, conform unui proiect de lege consultat de Profit.ro. Acest impozit va avea un cuantum mai mare al taxei pentru maşinile noi şi, în principal, second-hand, dar va fi plătit eşalonat. Astfel, plata se va face pe durata de utilizare a maşinii, cu o tranşă mai mică la început, dar a cărei valoare va creşte în fiecare an.

Până acum timbrul de mediu se calcula în funcţie de nivelul emisiilor de dioxid de carbon, dar cu o cotă de reducere cu atât mai mare cu cât maşina este mai veche, după principiul maşină veche, deşi poluează mai mult decât una nouă, funcţionează pentru o perioadă mai scurtă şi, astfel, poluează mai puţin în timp.

Citeşte şi VIDEO – Noua maşină a Regelui Mihai

Citeşte şi GALERIE FOTO. D33, un concept italienesc care trebuia să relanseze Dacia

Citeşte şi VIDEO Ce maşină are premierul României

Citeşte şi FOTO. Unde şi-a montat un bucureştean instalaţia GPL

Practic, noua modalitate de taxare va împărţi suma totală de plată pe anii în care maşina va funcţiona, dar nu în mod egal, ci în creştere de la un an la altul.

Proprietarii de maşini care au achitat deja timbrul de mediu vor avea posibilitatea să opteze între restituirea diferenţei dintre suma plătită şi timbrul anual datorat pentru parametrul de ajustare corespunzând perioadei scurse în ani de la dobândirea dreptului de proprietate a autovehiculului, sau înscrierea sumei plătite cu titlu de timbru anual achitat anticipat, urmând ca autoritatea fiscală să deducă în fiecare an cuantumul timbrului datorat, până la concurenţa celor două sume.

Opţiunea va trebui exprimată în scris, după efectuarea calculelor de către autoritatea fiscală şi transmiterea acestora către proprietarii de maşini.

Deputatul UDMR József Moldován, iniţiatorul proiectului, a precizat că scopul proiectului este aplicarea principiului „poluatorul plăteşte”, principiu nerespectat astăzi prin actele legislative actuale.

 

Citeşte şi VIDEO PROMOTOR. Cum se fabrică Dacia – o incursiune în fabrica mărcii româneşti

Citeşte şi VIDEO Uită de Van Damme care face şpagatul pe camioane, Volvo a reuşit să facă o reclamă mai tare

Citeşte şi Ce PREŢURI are rivalul rusesc al Daciei Logan şi ce conţin versiunile de echipare – GALERIE FOTO

Citeşte şi Noul Fiat Tipo, concurentul care ”îi suflă în ceafă” Loganului. Prezentare şi GALERIE FOTO