Tehnologie Mercedes care dezumflă roțile în situații de urgență

Autor: Mihai Morcovescu acum 7 luni Știri auto

Mercedes-Benz dezvoltă în paralel mai multe tehnologii, iar una dintre acestea are darul să revoluționeze sistemele de frânare.

Producătorul din Stuttgart a depus recent la Oficiul Mondial pentru Proprietate Intelectuală un brevet prin care patentează un dispozitiv de frânare de rezervă, care îl va ajuta pe cel de la volan în situații de urgență.

Cum funcționează dispozitivul?

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Dispozitivul conceput de inginerii de la Mercedes va fi conectat la valva anvelopei, iar în cazul în care sistemul de frânare va ceda la o frânare de urgență, acest dispozitiv va dezumfla instantaneu anvelopele pentru a ajuta mașina să încetinească în condiții de siguranță.

În documentele ce însoțesc brevetul celor de la Mercedes și descoperit de cei de la Carbuzz se menționează faptul că acest dispozitiv de frânare de rezervă ar urma să fie implementat pe vehiculele hibride și pe cele electrice pe care constructorul german le va produce în viitor. Totuși, există posibilitatea ca acesta să fie folosit și pe mașinile convenționale echipate cu motoare cu combustie internă.

O anvelopă dezumflată, adică mai plată, are o zonă de contact mai mare cu suprafața de rulare, ceea ce determină rezistența la rulare. Există, însă, riscul ca presiunea în anvelope să scadă prea mult, iar pneul se poate desprinde cu ușurință de pe jantă. În același timp, poate avea influență nefastă asupra manevrabilității vehiculului.

Dar, Mercedes-Benz s-a gândit și la asta. Dispozitivul gândit de inginerii de la Stuttgart va fi montat pe toate cele patru roți pentru ca, astfel, presiunea să scadă uniform pe ambele punți. După reducerea presiunii, mașina va încetini, iar cel de la volan va fi anunțat că presiunea în pneuri a scăzut brusc printr-un sistem de avertizare.

Sistemul de frânare de rezervă poate fi folosit și în sens invers, adică pentru creșterea presiunii în anvelope la nivelul recomandat de producător pe care dispozitivul conceput de Mercedes-Benz îl va „știi”. În combinație cu un sistem de monitorizare a presiunii în anvelope, un vehicul echipat cu un astfel de sistem își va putea regla presiunea în anvelope în timp real.


Sursa foto: Mercedes-Benz via Carbuzz


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide