Test de impact la viteză record. A lovit un autobuz la 208 km/h!

Publicat: 02 10. 2020, 08:24
Actualizat: 02 10. 2020, 09:06

Test de impact la 208 km/h. Un Opel Omega intră în plin într-un autobuz. Ce se întâmplă cu cele două vehicule? Sunt imagini greu de privit.

GALERIE FOTO

Euro NCAP derulează testul de impact frontal cu un obstacol rigid la o viteză de 50 km/h. Institutul pentru Siguranța pe Autostradă din Statele folosește pentru același tip de testare o viteză de 64 km/h. Dar la 208 km/h, nu a încercat nimeni niciodată un test de impact.

Mașina, un Opel Omega, este lansată pe o pistă de avion, cu ajutorul unei telecomenzi, în direcția unui autobuz poziționat perpendicular pe direcția sa de deplasare. La bordul autoturismului se află, pe locul pasagerului din dreapta, un manechin-femeie.

O dronă și mai multe camere amplasate atât la bordul mașinii, cât și pe marginea pistei, urmăresc cum viteza crește și cum distanța până la obstacol devine tot mai mică. Mașina prinde o viteză de 208 km/h exact în momentul care precedă coliziunea. Aceasta este surprinsă din mai multe unghiuri.

Mașina se dezintegrează în testul de impact la viteză record

Mașina, pur și simplu, se dezintegrează. Partea frontală este aproape aplatizată. Portierele din față sunt grămezi de fier, iar cele din spate cu greu mai pot fi identificate. Portbagajul și bara din spate rămân singurele părți care pot fi recunoscute din ceea ce a fost, cu câteva secunde în urmă, un Opel Omega.

Modul în care arată vehiculul dovedește că nicio persoană care s-ar afla la bord în momentul unui astfel de impact nu ar avea cum să supraviețuiască, suferind răni incompatibile cu viața. Cabina este complet deformată.

Autobuzul a fost, pur și simplu, secționat. Nici chiar parbrizul nu a scăpat, deși impactul a avut loc chiar în dreptul punții spate a autobuzului. Bucăți din manechinele de la bord sunt împrăștiate în jur.

Bulgarii trag astfel un semnal de alarmă și le reamintesc șoferilor că, cu cât viteza este mai mare, cu atât distanța de frânare este mai mare. Mai simplu, cu cât mergi mai repede, cu atât vei avea nevoie de mai mult asfalt pentru a opri. Pentru a demonstra cele spuse de ei, anterior testului de impact, bulgarii folosesc o Dacia Duster.

VIDEO: