Test drive cu Opel Combo: Practic și economic

Autor: Ionuț Vîlciu 20 feb. 2023 Știri auto

Opel oferă, în continuare, o gamă largă de vehicule, inclusiv utilitare. Combo reprezintă intrarea în categoria de utilitare Opel și, așa cum spune și numele, combină o serie de abilități care o pot face un vehicul compact de transport redutabil.

Opel Combo este cel mai mic van pe care producătorul german îl are în oferta sa. Este un vehicul destinat transportului de marfă, adresându-se oamenilor cu diverse business-uri, care au nevoie de o utilitară compactă, dar suficient de spațioasă. Este un capitol la care Combo stă bine și vom vedea că nu știe doar un singur truc.

Fiind un produs al grupului Stellantis, Opel Combo împarte platforma cu Peugeot Rifter și Citroen Berlingo. În mare parte, formele rămân aceleași, fiind vorba de schimbări de identitate pentru fiecare dintre cele trei variante ale acestui van.

Din punct de vedere stilistic, Combo seamănă mai tare cu generația precedentă de mașini de la Opel, având o grilă frontală destul de mare, cu logo-ul Opel în mijloc, flancat de două benzi cromate. Farurile simple, cu halogen, oferă o vedere bună asupra drumului pe timp de noapte și aduc aminte de modele precum Crossland X.

Opel Combo este un van compact, dar foarte spațios

Pe lateral regăsim o ușă glisantă încadrată într-un profil simplu, fără prea multe artificii de design. Partea din spate este aproape identică cu cea a fratelui său, Citroen Berlingo, dispunând de două uși care se deschid în oglindă, oferind un acces bun la cei 3,9 metri cubi de spațiu pe care mașina îi are în carlingă. Având o deschidere lată și o margine de încărcare joasă, depozitarea obiectelor fiind foarte facilă. În interior, Combo Van dispune de puncte de ancorare sub forma unor cârlige și de o podea cu corugații.

Un interior simplu, dar ergonomic

Acum că am lămurit cum stă treabă cu spațiul de depozitare din spate, ne putem muta atenția către cabina lui Opel Combo. Interiorul este, așa cum ne-am putea aștept, realizat din materiale simple, durabile. Fețele de uși și planșa de bord sunt fabricate din plastice tari, dar care se simt solide. Fiind un vehicul care va fi folosit pentru a transporta diverse mărfuri, nu este cazul să avem așteptări de mașină premium.

Volanul nu este îmbrăcat în piele, dar are câteva comenzi pentru volum și pentru pilotul automat. În spatele său regăsim un tablou de bord clasic, ușor de citit, cu un ecran simplu montat între ceasuri.

Ergonomia este bună, comenzile fiind la îndemână, iar spațiile de depozitare sunt generoase. Buzunarele ușilor sunt încăpătoare și cabina este presărată cu diverse spații de stocare, inclusiv unul deasupra ceasurilor de bord, care este acoperit cu un capac. Scaunele nu au nimic special, dar sunt destul de confortabile, iar șoferul dispune și de o cotieră.

Cum se conduce?

Opel Combo oferă o poziție înaltă la volan și spațiu chiar și pentru cei mai înalți dintre noi. Direcția este ușor de manevrat, un lucru util în oraș și acolo unde este necesar să fie făcute mai multe manevre într-un spațiu mic. Vizibilitatea este cu dus și întors. Pe de-o parte, mașina are suprafețe vitrate mari, prin care poți să vezi foarte bine, dar oglinzile lasă de dori. Chiar dacă sunt destul de mari, m-am trezit adesea că nu pot vedea mașinile care se află pe lateralele mașinii.

Motorul de 1,5 litri dezvoltă 100 CP și 250 Nm cuplu. Unitatea cu patru cilindri funcționează lin, oferind mașinii reprize suficient de bune, dar și un consum foarte bun. Am folosit mașina preponderent în oraș și am obținut un consum de 6,9 litri per suta de kilometri. Nu e rău deloc, nefiind foarte departe de consumul declarat de 6,1 l/100 km. Capacitatea de 50 de litri a rezervorului te va duce destul de rar la pompa de motorină.

Mașina nu se mișcă rău, dar nu poate fi numită în niciun caz sportivă. Cu toate acestea, reprizele sunt suficient de sprintene pentru un vehicul din această clasă, iar viteza maximă este de 170 km/h.

Există și câteva minusuri

Chiar experiența la volan este destul de plăcută, mai ales pentru un vehicul utilitar, cutia manuală cu șase trepte poate părea puțin imprecisă, cel puțin la început. Schimbarea treptelor necesită puțină acomodare, dat fiind faptul că schimbătorul are o cursă destul de lungă. Odată ce te-ai familiarizat cu acest lucru, schimbarea treptelor nu va mai reprezenta o problemă.

Încă un aspect care poate fi deranjant este modul în care este izolată mașina de mediul exterior. Motorul poate deveni ușor zgomotos, mai ales la turații înalte. Suspensia lucrează bine și absoarbe cu brio majoritatea denivelărilor. Au existat momente în care, la trecerea peste gropi ceva mai mari, am simțit că șasiul vibrează, iar suspensia devine zgomotoasă. Este un efect amplificat și de spațiul din spate, care lucrează ca o cameră de rezonanță.

Opel Combo Van: Merită sau nu?

După ce am petrecut câteva zile alături de Opel Combo, aș putea spune că experiența nu este atât de îndepărtată de cea oferită de un turism. Comenzile sunt destul de ușoare și manevrabilitatea este bună. Spațiul este generos și poate fi o opțiune bună pentru cineva care are nevoie de un vehicul de transport, dar care să păstreze niște dimensiuni destul de compacte. Versiunea pe care am testat-o are un preț de listă de 24.400 de euro cu TVA inclus. A fost un exemplar de bază, dar care oferă strictul necesar pentru un vehicul de acest fel.

VIDEO

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide