Top 5 cele mai frumoase modele Mercedes-Benz din istorie

Publicat: 11 06. 2020, 14:58
Actualizat: 11 06. 2020, 15:14

Sunt mașini care au o stea în frunte. La propriu! Povestea lor a început în 1886 cu primul automobil construit de Carl Benz. Dar care sunt cele mai frumoase modele Mercedes-Benz din cei 134 de ani de existență a brand-ului?

GALERIE FOTO

5. Mercedes-Benz 300 SEL 6.3

Cinci metri de eleganță. Atât măsura în lungime Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 când a venit pe lume, în 1968. Era o limuzină care cântărea două tone și care se putea lua lejer la întrecere cu muscle car-urile vremii.

Avea motor V8 de 6,3 litri, care dezvolta 250 de cai putere și un cuplu de 500 Nm. De 6,6 secunde avea nevoie colosul exclusivist pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h.

4. Mercedes-Benz SLS AMG

A văzut lumina zilei în 2010, ca urmaș direct al lui 300 SL Gullwing din anii ’50. Pentru a-și confirma relația cu legendarul 300 SL Gullwing, și Mercedes-Benz SLS AMG a primit același tip de portiere.

Avea motor V8 de 6,2 litri, cu 571 de cai putere și 650 Nm, cuplat la o transmisie AMG Speedshift DCT cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Erau amănunte care îi asigurau performanțe impresionante. Avea nevoie de 3,8 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h și atingea o viteză maximă de 315 km/h.

3. Mercedes-Benz 230 SL W113

Putea fi comandat în versiune coupe sau cabrio și avea motor de 2,3 litri, care dezvolta 150 de cai putere și 196 NM, cuplat la o transmisie manuală cu patru trepte. Se putea comanda optional și cu o cutie automată.

Alintat “Pagoda”, desenat de celebri Paul Bracq și Bela Barenyi și dezvăluit în 1963 la Salonul Auto de la Geneva, Mercedes-Benz 230 SL putea atinge o viteză maximă de 200 km/h.

2. Mercedes-Benz 540 K Special

Era 1936 când Mercedes a dezvăluit noul său 540 K Special. Era unul dintre cele mai mari automobile ale acelor timpuri. Mașina cu proporții impunătoare era pusă în mișcare de un motor de 5,4 litri, care dezvolta 115 cai putere.

Intrarea în producția de serie a modelului a echivalat cu angajarea a încă 1.500 de muncitori la uzina din Sindelfingen. Modelul putea fi comandat în versiune coupe cu patru locuri, cabrio cu două sau patru locuri și limuzină cu șapte locuri. Aceasta din urmă era blindată.

1. Mercedes-Benz 300 SL Gullwing

Era o anomalie. O nebunie. Un ADN de curse transferat într-o mașină omologată pentru drumurile publice. Versiunea de serie Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, cu portierele lui extravagante, a văzut lumina zilei în 1954.

Era cel mai rapid automobil al acelor vremuri, un titlu asigurat de un motor de 3.0 litri, cuplat la o transmisie manuală cu patru trepte, care dezvolta 212 cai putere, 274 Nm și făcea mașina să atingă o viteză maxima de 260 km/h.