Top 6 mașini de care să fugi în 2023! Modele și motoare cu probleme de care e bine să te ferești – VIDEO

Autor: Radu Țuțulan 27 oct. 2023 Știri auto

În acest Top 6 mașini de care ar trebui să fugi în 2023 regăsim vehicule care au avut multe probleme de-a lungul timpului și reparațiile au costat o avere. Multe dintre modele și motoare sunt foarte populare în rândul românilor.

Cei care vor o mașină la mâna a doua speră ca aceasta să fie și ieftină și bună.

Așa că se uită la ce dotări are, câți kilometri a parcurs, ce an de fabricație are și cât costă. Dar nu se gândesc cât costă întreținerea acestei mașini. Și nici cât îi va costa o eventuală reparație a turbinei sau motorului, de exemplu.

Cei de la 99Vehicles au făcut un top al celor mai problematice mașini și motoare, de care ar fi bine să ne ferim toată viața.

Aceste mașini nu sunt neapărat problematice. Ci sunt extrem de costisitoare în cazul în care îți cumperi așa ceva și ți se defectează tocmai ție. Pentru că românul vrea în ziua de azi o mașină cât mai luxoasă, cât mai multe dotări, un an de fabricație cât mai bun, cât mai mulți cai putere, și nu îl interesează consecințele când îți cumperi o astfel de mașină. Adică, costuri mari, probleme ascunse”, spun cei de la 99Vehicles.

TOP 6 mașini de care să fugi în 2023

1) BMW M550D xDrive, 3 litri diesel, 381 CP și 3 turbine, fabricat din 2012.

Este o mașină cu foarte multe dotări și foarte puternică. Dar la care, dacă se strică o turbină, trebuie înlocuit tot ansamblul. Ceea ce înseamnă un cost de minimum 8.000-10.000 de euro, pentru cele 3 turbine. La care se adaugă manopera, fluidele și restul componentelor care trebuie și ele înlocuite.

2) Peugeot 508 diesel-hybrid, 2 litri diesel-electric, 163 CP, fabricat în 2012.

Acest model s-a fabricat într-o singură serie, a fost mai mult un experiment, la care producătorul auto a renunțat. Deși e un motor hibrid, consumul obținut este similar sau mai mare chiar decât la un diesel clasic. Astfel că nu merită să investești într-o motorizare atât de complexă. În special din cauza costuri suplimentare de întreținere.

3) Ford cu motor de 1.0 ECOBOOST, 1 litru benzină, cu peste 100 CP, fabricat din 2012.

Acest tip de motor se găsește preponderent pe modelele Fiesta, Puma, Focus și EcoSport. Fiabilitatea este bună până la 120.000 – 150.000 de kilometri. Dar fiind un motor mic, după acest prag apar problemele, cum ar fi consumul de ulei. De aceea, nu este recomandat să cumperi această mașină la mâna a doua.

4) Skoda cu motor VW 2.0 BiTDI, 2 litri diesel, 240 CP, fabricat din 2016.

Acest motor construit de Volkswagen este montat pe Skoda Kodiaq RS și Skoda Octavia RS. Oferă o putere mare și un cuplu de 500 Nm, dar e un motor mic, extrem de forțat și complicat. O astfel de mașină, la mâna a doua, se poate dovedi foarte problematică și reparațiile pot fi costisitoare.

5) VW cu motor 1.4 TSI de 160 și 170 CP, 1.4 litri benzină, 160/170 CP, fabricate din 2009.

Acest motor îl găsim pe modelele Scirocco, Golf 5 și Golf 6. Sunt motorizări TwinCharger, și cu compresor și cu turbină. Și s-a renunțat la acest motor începând cu generația a 7-a de la Golf.

6) VW cu motor 1.8 și 2.0 TSI sau TFSI, 1.8/2.0 litri benzină, fabricate între 2008 și 2012.

Aceste motorizări sunt pe Skoda Superb, VW Passat, VW Passat CC, VW Golf, Seat Leon, Audi A3, A4 și A5. Aceste motoare ajung să consume chiar și 1.5 litri de ulei la 1.500 de kilometri. Iar dacă găsești unul dintre aceste modele la un preț imbatabil, fugi de el! E foarte probabil să aibă probleme!

Când îți iei o mașină la mâna a doua și faci eforturi să-ți iei această mașină, ideal e să iei ceva care e fiabil. Sau cu puțini kilometri și un istoric complet de service. Și nu o mașină care ar putea avea probleme sau sensibilități încă din fabrică”, este concluzia celor de la 99Vehicles.

VIDEO

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Radu Țuțulan
Radu Țuțulan
Radu Țuțulan este licențiat în Științe Politice, fiind absolvent al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). Primii pași în jurnalism i-a făcut în 2005, când încă nu terminase liceul. S-a angajat întâi la o micuță redacție de știri tv din București, au ... citește mai mult

Comentarii
Inchide