Cum arată un Trabant 601 original, care îi aparține unui român? Și anvelopele sunt cele din fabrică

Autor: Elena Luchian 06 mai 2021 Știri auto

Un posesor de Trabant 601 și-a păstrat mașina intactă. Nu-l deranjează nici farurile și stopurile mătuite, nici tapițeria roasă. Și anvelopele sunt cele din fabrică. Totul este original.

GALERIE FOTO

Mașina lui Dan Durdui a văzut lumina zilei în 1981. Tocmai a împlinit 40 de ani, dar pe mâna lui Dan a ajuns în urmă cu 11 ani. 6.200 de kilometri are. E mai mult bibelou decât mijloc de transport. Oricum Dan conduce zi de zi un BMW de ceva vreme.

“Atragi atenția mai mult cu un Trabant decât cu o mașină scumpă”, recunoaște piteșteanul, care și-a spus povestea pe canalul de YouTube Eduard Popescu.

Și ca să confirme ceea ce spune, povestește că i se acordă prioritate atunci când e pe “Cedează”. În ziua în care a rămas cu mașina în intersecție, un polițist i-a sărit în ajutor. Cu siguranță, cele trei litere de pe plăcuța de înmatriculare, “DUR”, provoacă amuzament.

VIDEO:

Trabant 601 original, ca în ziua în care a ieșit pe porțile uzinei

Mașina are totul original. Anvelopele sunt cele cu care a ieșit pe porțile uzinei din Zwickau în urmă cu 40 de ani. Chiar și anvelopele sunt originale. Are câteva zgârieturi, dar Dan nu a vrut să intervină asupra lor. Tapițeria de pe scaunul șoferului este roasă. Dar nici pe aceasta nu se îndură să o schimbe.

Trabant 601 este ultimul model cu motor de Trabant. O unitate de 600 cmc, care funcționează cu un amestec de benzină și ulei. După această versiune a început sfârșitul. Succesorul său, Trabant cu motor de Volkswagen, de 45 de cai putere, a fost ultimul Trabant din istorie. Uzina din Zwickau a încetat producția la 30 aprilie 1991.

Ca să o menajeze, mândrul posesor de mașină-simbol nu a făcut niciodată un drum mai lung de 30 de kilometri.

Cabina unui Trabant este un mister pentru cei obișnuiți cu mașinile moderne. Schimbătorul de viteze este pe coloana de direcție, comutatoarele pentru lumini și pentru ștergătoare sunt în stânga volanului, iar ca să claxoneze, șoferul trebuie să apese pe maneta de semnalizare.

“Când ai un Trabant, trebuie să fii și puțin mecanic”, se amuză Dan. El mărturisește că, la un moment dat, i s-a oferit o sumă frumușică pe mașină. Dar micuțul lui Trabant nu e de vânzare.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide