Trotineta Electrică NILOX Doc Pro Negru – Când călătoria devine mai importantă ca destinaţia

Autor: Marius Vișan 03 iul. 2017 Știri auto

Sigur aţi auzit, cel puţin o dată, acea zicală care spune „Fericirea nu este o destinaţie, ci o călătorie”. Ei bine, când vorbim despre transportul urban, plimbarea cu trotineta electrică este una dintre cele mai importante părţi din „ecuaţia” care cuprinde ajungerea de la punctul a, la punctul b.

ProMotor, ca publicaţie care se ocupă cu studiul motoarelor, nu putea să nu ia în calcul şi trotinetele electrice. Acestea sunt întotdeauna o opţiune interesantă în lumea mobilităţii alternative. Există o serie de soluţii electrice care ne pot facilita deplasarea în oraşe mai mari sau mai mici, permiţându-ne să ajungem într-un anumit loc cu foarte puţin efort, într-un timp foarte scurt.

În încercarea noastă de a găsi soluţia cea mai bună de mobilitate în haosul vremurilor noastre am ajuns, inevitabil, la trotinetă. În cazul testului nostru ea se numeşte NILOX Doc Pro. 

La prima vedere, Nilox Doc Pro arată ca o versiune mai mare a unei trotinete normale. Înălţimea ghidonului poate fi reglată, iar pentru a fi portabilă ea se îndoaie la jumătate. Spre deosebire de alte versiuni aceasta dispune doar de un buton de acceleraţie şi o frână pe roata din spate, care poate fi acţionată cu piciorul. Stâlpul vertical are un cârlig care se blochează atunci când este pliat, iar braţul în sine poate fi folosit pentru a o transporta în autobuz, metrou etc. Trotineta este uşor de transportat datorită mecanismului de pliere rapid.

Această jucărie pentru oameni mari are o acceleraţie pe ghidon pentru a regla viteza, şi poate ajunge până la 20 de km/h. Cu o putere a motorului de 300W şi o încarcare completă a bateriei, poate fi parcursă o distanţă de până la 20 de km. 

Butonul roşu de lângă mufa de alimentare este pentru limitarea vitezei. Dacă vrei să o dai unui copil să se plimbe şi vrei să fii sigur că nu ajungă prea departe cu ea apeşi butonul şi viteza nu va depăşi 6 km/h.

Singurul lucru care nu mi-a plăcut la ea este zgomotul pe care îl produce motorul, în timpul mersului. Poate deveni enervant la un moment dat, dar dacă poţi trece peste asta călătoria devine o plăcere. Deşi pare puţin redundant, acest dezavantaj poate fi văzut oarecum ca un avantaj. Zgomotul pe care îl produce te poate ajuta să te faci remarcat când treci printre oamenii. În sensul că oamenii de pe trotuar aud din timp că te apropii şi se vor da la o parte.

Roţile de 8” absorb destul de bine micile gropi din asfalt, dar pentru borduri şi cratere va fi necesar să cobori de pe ea şi treci cu grijă pe deasupra lor, dacă nu vrei să iei vreo buşitură. Tot la capitolul dezavantaje am trece şi lipsa unui far care să-ţi lumineze calea pe timp de noapte. Chiar dacă străzile sunt luminate, în mare parte, farul te va ajuta să te faci remarcat pentru cei care vin din faţă. Pe de altă parte, dacă îţi doreşti cu adevărat un far sigur îl găseşti în supermarket la un preţ rezonabil. 

Preţul ei este un pic cam mare, având în vedere dotările şi ce poate să facă: 3.199 Lei TVA inclus. Dacă eşti un om grăbit căruia nu îi place să piardă vremea în trafic sau în mijloacele de transport în comun, această trotinetă îţi poate satisface nevoile. Cel puţin cât vremea îţi permite poţi ajunge la serviciu fără să mai depinzi de mijloacele de transport convenţionale. Trebuie să recunosc că după perioada de testare mi-a lipsit mult trotineta. Era una din părţile cele mai plăcute ca după birou să urc pe ea şi să tai parcurile şi străduţele pe care în mod normal nu puteam să ajung decât în zilele libere.

Specificaţii

  • Dimensiune roţi: 8″
  • Capacitatea bateriei: 4.400 mAh
  • Gretatea maximă a pasagerului: 100 kg
  • Viteza maximă: 20 km/h
  • Puterea motorului: 300 W
  • Limitator de viteză: Da
  • Timp de încărcare: 120 min
  • Dimensiuni deschisă: 100.8 x 115 x 46 cm
  • Dimensiuni pliată: 98 x 16.5 x 35 cm

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide