Acesta este ultimul BMW i8 construit. Producția ia sfârșit

Publicat: 16 06. 2020, 08:25
Actualizat: 17 06. 2020, 19:45

Acesta este ultimul BMW i8 construit vreodată. Modelul iese din producție după șase ani pe piață. Hibridul bavarez a fost produs, în această perioadă, în 20.500 de unități.

GALERIE FOTO

Ultimul exemplar care a ieșit pe linia de producție a uzinei din Leipzig este un BMW i8 Roadster cu vopsea exterioară Portimao Blue. Acesta i-a fost livrat unui client din Germania. A fost unul dintre cele 18 unități ultra-personalizate la cererea clienților, toți membri ai clubului BMW i8, care au ales paleta de culori și finisajele.

“BMW i8 este un vehicul unic, care a fost construit de muncitori unici”, sunt cuvintele cu care managerul uzinei, Hans-Peter Kemser, își ia adio de la i8.

Nu a fost nici cel mai rapid și nici cel mai popular BMW, de-a lungul ultimului deceniu, dar primul plug-in hybrid din istoria BMW, i8, a jucat rolul de supercar în portofoliul bavarezilor.

Mai mult, cu un sistem de propulsie electrificat, cu o celulă a pasagerilor construită din plastic ranforsat cu fibră de carbon, BMW i8 a fost un deschizător de drumuri. Sistemul hibrid care îl pune în mișcare, format dintr-un motor pe benzină de 1,5 litri cu trei cilindi și de un motor electric, dezvoltă împreună 374 de cai putere și un cuplu de 570 Nm.

Alături de i3, i8 a pus bazele unui sub-brand.

În România, BMW i8 Coupe pornește de la 142.800 de euro, în timp ce i8 Roadster poate fi achiziționat cu un preț de pornire de 158.329 euro.

Ce urmează după ultimul BMW i8?

Deși era de așteptat ca o versiune de serie inspirată de conceptul Vision M Next să înlocuiască modelul i8 în gama BMW, se pare că proiectul nu a primit undă verde. Nemții de la auto motor und sport scriau luna trecută că criza provocată de pandemia de coronavirus a fost decisivă în acest sens.

Astfel, “BMW M Next va rămâne ceea ce este: un studio”, au spus sursele citate de jurnaliștii germani.