FOTO. Un an de la inaugurarea trenului București-Otopeni. Plusuri și minusuri

Publicat: 13 12. 2021, 11:48

A trecut un an de la inaugurarea trenului care face legătura între Gara de Nord din București și cel mai mare aeroport al țării, Henri Coandă din Otopeni.

Ca orice proiect de anvergură are și plusuri și minusuri, iar Asociația „Metrou Ușor” a trecut în revistă aspectivele pozitive și negative, la un an de la prima cursă feroviară Gara de Nord-Otopeni.

Intră în Galeria FOTO

Printre aspectele pozitive se numără reducerea duratei de călătorie dintre aeroport și centrul orașului, dar și faptul că este un serviciu feroviar cu parcurs cadențat non-stop din țară. De asemenea, locuitorii din Mogoșoaia beneficiază de o stație și pot ajunge rapid la aeroport.

Un plus ar mai fi și tariful destul de redus și accesibil pentru multe persoane. Un bilet costă doar 4 lei.

Un an de la prima călătorie pe ruta Gara de Nord-Otopeni

Desigur, există și aspecte negative în ceea ce privește această linie feroviară. În primul rând vorbim de timpul de așteptare destul de mare, de circa 40 de minute și saturarea capacității magistralei M700, din cauza lipsei dublării tronsonului de cale ferată spre aeroport.

Un alt aspect negativ este că lipsește electrificarea, deci implicit este poluare. Alte minusuri: racordul a fost realizat pe estacadă, ceea ce nu permite prelungirea rețelei în ton cu dezvoltarea aeroportului, lipsa unui bilet unic și faptul că trenurile de aeroport nu opresc la un peron special în Gara de Nord, astfel încât călătorii să știe că acel tren merge către Aeroportul din Otopeni.

CFR Călători anunță că o călătorie pe ruta Gara de Nord-Aeroportul Internațional Henri Coandă durează între 20 și 25 de minute, iar prețul unui bilet este de 4 lei. Trenurile opresc în stațiile Parc Mogoșoaia și Patinoar PO, din Otopeni.

Abonamentul săptămânal costă 25 de lei, iar cel lunar 85 de lei.