Un producător auto din Coreea de Sud anunță falimentul

Publicat: 22 12. 2020, 13:01

Producătorul auto sud-coreean Ssangyong Motor a depus cererea de intrare în faliment, după ce nu a reuşit să plătească o serie de datorii către creditori.

Ssangyong, controlat în proporţie de 75% de indienii de la Mahindra & Mahindra, a depus cererea de intrare în faliment şi a lansat un avertisment cu privire la o serie de perturbări masive la nivelul operaţiunilor, în contextul în care compania a intrat în incapacitate de plată pentru rate şi dobânzi în valoare totală de circa 54,4 milioane de dolari, informează Ziarul Financiar.

Oficialii din Seul au lansat ajutoare financiare fără precedent pentru a atenua lovitura cauzată de pandemie, care au inclus şi sprijin direct pentru grupurile industriale afectate, însă analiştii sunt de părere că guvernul sud-coreean nu va sări şi în ajutorul companiilor controlate de investitori străini.

Oficialii sunt îngrijoraţi că salvarea Ssangyong ar trimite un semnal greşit în piaţă

Deși ar salva locuri de muncă, oficialii sud coreeni sunt îngrijorați că salvarea Ssangyong ar trimite un semnal greşit în piaţă.

„Dacă guvernul salvează Ssangyong, General Motors Coreea sau Renault Samsung ar putea cere sprijin financiar suplimentar. Guvernul nu poate salva pe toată lumea”, a un membru din cadrul Automotive Technology Institute (Coreea de Sud).

Totuşi, ministrul pentru Comerţ al ţării a declarat că guvernul va acorda un oarecare ajutor financiar pentru a susţine furnizorii de componente ai Ssangyong.

În 2018, Banca Coreeană de Dezvoltare deţinută de stat a oferit o linie de salvare de 750 de milioane de euro companiei General Motors Coreea, în schimbul promisiunii semnate că grupul american va rămâne în ţară pentru încă 10 ani. Cu toate acestea, GM Coreea şi-a redus treptat producţia din fabricile sud-coreene în ultimii 10 ani.

Indienii de la Mahindra, unii dintre cei mai mari producători auto din lume, au cumpărat Ssangyong în urmă cu zece ani, când producătorul se afla în pragul insolvenţei. Cu toate acestea, indienii nu au reuşit să aşeze compania pe calea profitabilităţii şi caută un cumpărător încă din luna iunie.

Conform legislaţiei americane de protecţia în faţa falimentului, Ssangyong va avea trei luni la dispoziţie să încheie un acord cu un potenţial cumpărător sau să negocieze un plan de restructurare şi reorganizare cu creditorii.