Un sfert dintre mașinile second-hand verificate au fost avariate – Infografic

Publicat: 22 04. 2020, 16:14
Actualizat: 22 04. 2020, 16:15

Un raport publicat de carVertical.ro arată că aproape un sfert dintre mașinile second-hand verificate în România au fost avariate la un moment dat. De asemenea, o treime au kilometrajul falsificat, valoarea medie a kilometrilor „dați înapoi” fiind de aproape 60.000 km.

Intră în Galeria FOTO

Deși vânzarea de mașini uzate s-a oprit, practic, din cauza pandemiei din România, șoferii verifică din ce în ce mai des istoricul propriilor vehicule în aceste zile. Amploarea inspecțiilor la mașinile utilizate a crescut în țară cu până la 34%. Aceste verificări au permis aflarea unor informații interesante despre piața second-hand. Spre exemplu, 22,8% din mașinile verificate în România au fost avariate, necesitând reparații ale caroseriei. Valoarea medie a kilometrajului modificat în minus în țară este de 59 de mii de kilometri.

Mașinile germane sunt cele mai populare pentru cumpărătorii români. BMW este lider când vine vorba de mașini cu kilometraj modificat, alături de alte vehicule de origine germană: Volkswagen, Audi și Mercedes-Benz. De asemenea, modelele BMW au vizitat cel mai des atelierele de reparații pentru caroserie. Cu toate acestea, șoferii Mercedes-Benz cheltuiesc mult mai mult pentru aceste lucrări. Aceștia au trebuit să plătească mai mult de 5.000 de euro pe reparații.

Se estimează că cel puțin o treime din mașinile utilizate sunt vândute cu kilometraj fals. Numărul mediu de fraude privind kilometrajul, depistate de carVertical în România, este de până la 59.129 km. Cu alte cuvinte, vânzătorul necinstit vinde o mașină condusă 250.000 km ca și cum ar fi fost rulată doar 190.000 km. Prin fraudarea kilometrajului, prețul mașinii crește ilegal cu 15-20%. În România, prețul mediu al mașinilor second-hand de la cei mai populari producători este de 12.196 de euro, așadar o persoană plătește cu cel puțin 2.000 de euro mai mult pentru o mașină cu kilometrajul dat înapoi.

Pentru acest studiu, specialiștii platformei de verificare a istoricului auto carVertical au analizat peste 200 de mii de anunțuri auto publicate în România în anul 2019. Concluziile lor au fost sintetizate în infograficele din galeria foto.