Un tronson al autostrăzii Transilvania a fost abandonat de constructori

Publicat: 27 10. 2020, 14:28

Un tronson al autostrăzii Transilvania a fost aproape complet abandonat de constructori, anunță Asociația Pro Infrastructură. Este vorba de tronsonul Chețani – Câmpia Turzii, unde lucrările au fost abandonate după realizarea nodului rutier de la Chețani.

Intră în Galeria FOTO

Autostrada Transilvania pare lovită de un blestem. De la contractul dezastruos cu Bechtel la bâlbele companiei de drumuri, cea mai importantă arteră rutieră a României pare imposibil de realizat. În ciuda anunțurilor optimiste ale ministrului Transporturilor, Lucian Bode, se pare că pe anumite tronsoane ale autostrăzii sunt probleme mari.

Potrivit celor de la Asociația Pro Infrastructură, un astfel de tronson cu probleme este cel cuprins între Chețani și Câmpia Turzii. Aici, constructorul Straco „este cvasi-inexistent, iar subcontractorii neplătiți au plecat sau sunt pe cale să o facă”.

Tronson al autostrăzii Transilvania, abandonat de constructori. Care este soluția

„După deschiderea nodului rutier de la Chețani, cei de la Straco au dispărut aproape în totalitate din șantier, iar subcontractorul pe partea de structuri Baxcom nu a fost plătit pentru lucrările executate și a părăsit lucrarea. În prezent doar subcontractorul pe partea de terasamente (Marcotim) mai este mobilizat, însă în lipsa plăților și a aprovizionării cu materiale din partea Straco, în scurt timp va intra în incapacitate de a asigura consumabilele în șantier și de a plăti salarii sau taxe”, se arată într-o postare a celor de la API.

Nodul rutier de la Chețani era esențial pentru deschiderea tronsonului adiacent (Iernut Chețani), care altfel ar fi riscat să devină p nouă autostradă muzeu. În acest caz, subcontractorii s-au mobilizat pentru finalizarea lucrărilor la nodul rutier, în condițiile în care antreprenorul principal Straco și-a declarat falimentul, fiind în reorganizare.

„Deși vremea este încă prielnică pentru protejarea cu asfalt, rigole sau casiuri a celor 4-5 km de terasamente finalizate de Marcotim, în lipsa unei minime implicări din partea Antreprenorului aceste terasamente vor suferi degradări peste iarnă”, se mai arată în postarea celor de la Pro Infrastructură.

Aceștia mai solicită CNAIR să mobilizeze Antreprenorul acestei lucrări și să introducă posibilitatea plății directe a subcontractorilor, care duc greul șantierului. În caz contrar, în câteva săptămâni vom avea un șantier complet părăsit și companii autohtone în pragul falimentului.