Unde se va construi prima Dacia electrică din istorie?

Autor: ProMotor 28 feb. 2020 Știri auto

Prima mașină românească electrică din istorie s-ar putea să nu fie construită în România. Uzina de la Mioveni nu are o linie dedicată pentru modele cu o astfel de propulsie, așa că Renault trebuie să se reorienteze.

Intră în GALERIE FOTO*

Primul model electric de la Dacia ar putea vedea lumina zilei dincolo de granițele țării noastre. Mașina ar trebui să fie prezentată sub forma unui concept săptămâna viitoare la Salonul Auto de la Geneva, dacă evenimentul din Elveția nu se va amâna din cauza epidemiei de coronavirus.

Cel mai probabil, modelul va fi dezvăluit în versiune de serie, în toamnă, la Paris. La sfârșitul anului viitor sau la începutul lui 2022, prima Dacia electrică ar trebui să ajungă pe piață, având rolul de a reduce nivelul emisiilor la nivel de gamă și de a ajută producătorul român să se alinieze normelor tot mai stricte privind poluarea, impuse de Comisia Europeană.

Până atunci însă, Renault trebuie să găsească o uzină care să poată primi noua sarcină de producție.

Pentru a putea construi o mașină electrică, uzina de la Mioveni ar trebui să treacă printr-un proces de reconfigurare, o investiție care nu se justifică la ora actuală. În plus, Dacia a blocat temporar exintderea capacității de producție la uzina de la Mioveni, care trebuia să crească anul acesta de la 350.000 la 406.000 de unități produse anual, aceasta fiind o consecință a debutului unei crize în industria auto.

Ce alte centre de producție sunt luate în considerare?

Mașina care în planurile Grupului Renault este denumită Dacia Urban City Car ar putea să fie construită în afara României și chiar în afara Europei.

Renault ia în calcul uzina sa din Maroc, anunță presa locală. Acolo se produc deja modelele Sandero, Dokker, Lodgy și Logan MCV, care sunt exportate atât către piețe europene, cât și către piețe africane.

Profit.ro scrie că Dacia electrică va fi produsă pentru început în China, acolo unde se construiește K-ZE. Dacia cu emisii zero va împărți platforma și mare parte din componente cu modelul produs în China pentru China.

Ulterior producția va fi relocată cel mai probabil la Tanger, care este mai aproape de a îndeplini criteriile, pentru că este o uzină mai nouă, cu tehnologie de ultimă oră. Presa din Maroc scrie că centrul de producție marocan are capacitatea de a produce un astfel de model de la zero.

 

*În fotografii apare Renault K-ZE

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide