Vânzările Dacia în 2012 au înregistrat un nou record, în ciuda crizei mondiale

Vânzările Dacia în 2012 au înregistrat un nou record, în ciuda crizei mondiale

Autor: Oraan Mărculescu acum 8 ani Știri

 

Un an excepţional pentru marca Dacia

În cursul anului trecut au fost vândute, în întreaga lume, nu mai puţin de 359.822 de autovehicule purtând sigla Dacia, în creştere cu 4,8% faţă de nivelul înregistrat în 2011.

În acelaşi timp, 2012 a reprezentat un an crucial pentru evoluţia gamei Dacia, fiind punctat de lansarea a 6 modele noi. Aceasta a permis mărcii Dacia să-şi reînnoiască oferta de produse, prin introducerea noilor modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway.

În plus, au fost abordate în premieră noi segmente de piaţă, cum ar fi cel al vehiculelor de familie şi al vehiculelor combi, cu modelele Lodgy, Dokker şi Dokker Van. Odată cu valul de lansări din 2012, Dacia dispune în prezent de cea mai tânără gamă din Europa, cel mai vechi model al gamei fiind Duster, lansat în primul semestru al anului 2010.

În fine, Dacia a realizat un an excepţional pe pieţele internaţionale, cu 337.674 unităţi vândute în 43 de ţări.

Dacia rămâne liderul pieţei auto din România

Situaţia pieţei auto din România, profund afectată de incertitudini şi de contextul economic dificil, rămâne un motiv de preocupare. Anul trecut a fost consemnată o nouă scădere a pieţei totale de vehicule noi, care se situează astfel la cote care nu au mai fost înregistrate de la începutul acestui secol, în timp ce piaţa vehiculelor de ocazie importate a crescut cu peste 75%.

Restricţiile de pe piaţa creditelor au afectat cu precădere persoanele fizice. Ponderea acestei categorii de clienţi în totalul vânzărilor de vehicule noi de pe piaţa românească a scăzut astfel cu peste 50% în 2012. Este de menţionat faptul că persoanele fizice constituie în mod tradiţional o parte foarte importantă din clienţii Dacia.

În acest context, defavorabil, Dacia a reuşit să-şi menţină poziţia de lider de piaţă, cu peste 26% din totalul vânzărilor de vehicule noi din România. Din cele 22.148 vehicule Dacia comercializate în cursul anului trecut pe piaţa locală, 20.050 sunt autoturisme iar restul de 2.098 de unităţi, vehicule utilitare.

În clasamentul pe modele, Logan berlină rămâne cel mai bine vândut vehicul de pe piaţă, cu 9.208 unităţi comercializate, urmat de Duster, cu 5.447 de unităţi şi de Logan MCV, cu 1.940 de unităţi.

Merită remarcat demarajul bun al noilor modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway, precum şi rezultatele promiţătoare ale modelului Dokker.

Expansiunea internaţională continuă

Pe pieţele externe, Dacia a înregistrat în cursul anului 2012 o creştere cu 8% a vânzărilor, principalele performere fiind pieţele din zona Euromed (nordul Africii şi bazinul mediteranean), cu o creştere de 26,6%.

Vânzările în Europa Occidentală s-au menţinut la un nivel comparabil cu cel din anul precedent în contextul în care piaţa regională a scăzut cu 8,6%. În total, în perimetrul Europei Occidentale, au fost vândute anul trecut peste 230.000 de vehicule marca Dacia.

Franţa a dominat, şi în 2012, topul vânzărilor Dacia pe ţări, cu 84.522 unităţi comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unităţi şi de Algeria, cu 41.710 vehicule.

 



Comentarii
Inchide