Vânzările de maşini noi în 2012, pe pieţele auto din Germania şi Franţa

Autor: Oraan Mărculescu 26 ian. 2013 Știri auto
Vânzările de maşini noi în 2012, pe pieţele auto din Germania şi Franţa

Dacă Germania a înregistrat o scădere generală destul de mică a pieţe auto în 2012, de 3,8%, în cazul Franţei criza auto a dus vânzările de maşini noi la nivelul de acum 20 de ani, scădere în 2012 faţă de 2011 cifrându-se la 13,9%.

Vânzări mărci auto în Franţa în 2012 (în paranteză, evoluţia faţă de 2011):

 

  1. Renault: 343.355 (-24,6%)
  2. Peugeot: 305.464 (-17,3%)
  3. Citroën: 266.442 (-24,4%)
  4. Volkswagen: 154.446 (-5,5%)
  5. Ford: 92.447 (-19,8%)
  6. Dacia: 80.792 (-9,2%)
  7. Opel: 71.667 (-23,8%)
  8. Nissan: 69.693 (-2,9%)
  9. Toyota: 68.009 (+1%)
  10. Audi: 62.056 (+5,1%)
  11. BMW: 48.057 (+3,7%)
  12. Mercedes-Benz: 47.569 (+9,3%)
  13. Fiat: 43.555 (-23,9%)
  14. Kia: 33.019 (+18,4%)
  15. Hyundai: 28.733 (+42,2%)
  16. Chevrolet: 24.787 (+4,5%)
  17. SEAT: 24.181 (-27,3%)
  18. Skoda: 22.465 (+5,9%)
  19. MINI: 21.485 (-1%)
  20. Suzuki: 14.745 (-23,2%)
  21. Volvo: 13.396 (-11,8%)
  22. Alfa Romeo: 10.440 (-35,5%)
  23. Honda: 8.406 (-4,4%)
  24. Land Rover: 7.771 (+80,7%)
  25. Smart: 5.441 (-19,9%)
  26. Lancia: 5.296 (+32,4%)
  27. Mazda: 5.093 (-21,6%)
  28. Mitsubishi: 3.631 (-17,4%)
  29. Porsche: 3.338 (+21,3%)
  30. Jeep: 3.228 ( – )

După cum se poate vedea, marca naţională Renault este lovită din plin, vânzările scăzând cu aproape un sfert. Nici ceilalţi producători francezi nu o duc mai bine, grupul PSA având scăderi drastice, în principal din cauza vânzărilor slabe ale Citroen.

”Tăvălugul” loveşte şi brandul nostru, Dacia, cu o scădere de aproape 10% – din fericire, mai mică decât cea de 15%, înregistrată în 2011. Rămâne de văzut dacă noua gamă de modele va reuşi în 2013 să oprească trendul descedent al vânzărilor Dacia în Franţa.

De remarcat că Dacia, în ciuda acestei scăderi, reuşeşste să urce de pe poziţia a 7-a pe poziţia a opta a podiumului celor mai vândute mărci din Franţa în 2012, devansând Opel şi apropiindu-se de Ford, cei doi producători generalişti germani fiind şi ei loviţi de scăderi masive.

În schimb, producătorii germani premium Audi, BMW şi Mercedes-Benz au înregistrat creşteri al vânzărilor în 2012, cu Audi lider detaşat. Dintre mărcile concernului VAG, francezii apreciază mai mult Audi şi Skoda, în timp ce Volkswagen şi Seat sunt pe minus. Seat, mai ales, a scăzut drastic, Skoda apropiindu-se extrem de mult.

Coreenii au avut şi în Franţa un an 2012 foarte bun, Hyundai având cea mai mare creştere procentuală, urmat fiind de KIA şi Chevrolet. Dintre asiatici, însă, tot japonezii stau mai bine, Nissan şi Toyota ocupând poziţii mult mai bune decât coreenii. Totuşi, Suzuki, Mazda sau Mitsubishi au încheiat 2012 cu scăderi semnificative.

Şi în Franţa s-a înregistrat un plus semnificativ în 2012 pentru unele mărci cu volume reduse de vânzări: Land Rover reuşeşte un plus de 80%, iar Porsche îşi vede vânzările mai bune cu aproape un sfert faţă de 2011. Interesantă şi evoluţia mărcii Lancia, cu o creştere de peste 30%.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide