Vânzările de maşini noi în ianuarie 2013 – cea mai proastă lună ianuarie din 1990 încoace!

Autor: Oraan Mărculescu acum 7 ani Știri

Vânzările de maşini noi în luna ianuarie 2013 sunt cu 8,7% mai mici decât cele din prima lună a lui 2012, ceea ce înseamnă că prima lună a acestui an este cea mai proastă din 1990 încoace.

Doar Marea Britanie stă bine, cu o creştere de 11,5%, urmată de Polonia (8,8%) şi de Belgia (13,3%). În rest, Germania e lovită de un regres de 8,6%, Franţa înregistrează -15,1%, iar Italia scade cu 17,6%.

Topul celor mai vândute modele în ianuarie 2013 este următorul:

  1. Volkswagen Golf: 30.338
  2. Ford Fiesta: 20.909
  3. Volkswagen Polo: 20.628
  4. Renault Clio: 20.580
  5. Peugeot 208: 19.260
  6. Ford Focus: 17.596
  7. Nissan Qashqai: 17.047
  8. Opel/Vauxhall Astra: 16.898
  9. Opel/Vauxhall Corsa: 15.923
  10. Fiat Panda: 14.307

Nu ne mai surprinde că Golf-ul rămâne lider detaşat, deşi înregistreză un regres de peste 17%. Atenţia este atrasă de lupta din clasa mică, următoarele patru locuri fiind despărţite de numai câteva sute de unităţi: Fiesta devansează Polo, iar Clio (cu o creştere de 11%) ameninţă serios modelul VW, în timp ce 208 nu e departe.

O altă surpriză o reprezintă ascensiunea serioasă a crossoverului Nissan Qashqai, care se apropie periculos de mult de modelul compact Focus, în timp ce Opel Astra şi Corsa coboară spre finalul clasamentului. Lăudabilă prestaţia lui Fiat Panda, care reuşeşte să se menţină pe ultima poziţie a acestui TOP 10.

În ce priveşte situaţia pe mărci, situaţia stă astfel în ianuarie 2013:

După cum se poate observa, Volkswagen conduce detaşat faţă de urmăritori, dar e afectat destul de mult de criză, având o scădere a vânzărilor importantă, de 12,2%. Ford, însă, stă chiar mai prost, vânzările scăzând cu un sfert, în timp ce Opel surprinde plăcut, cu o creştere uşoară, dar foarte importantă.

Producătorii francezi sunt toţi pe minus, cu scăderi de peste 10%, în timp ce ”fiica” Renault, Dacia, începe anul în forţă, cu o creştere de 8,5% şi vânzări de peste 20.000 de exemplare, foarte aproape de concurentul coreean KIA şi uşor peste Seat.

Lupta greilor premium ”Made in Germany” este condusă de Audi, care, însă, este pe minus, în timp ce BMW, la mai puţin de 3.000 exemplare distanţă, a înregistrat un plus de aproape 10%. Lucru valabil şi pentru Mercedes-Benz, al treilea, cu un plus mai mic.

Japonezii stau, în general, cam prost, cel mai bine clasat, Toyota, având o scădere importantă, de 13,8%, urmat de Nissan (-6,4%) şi Suzuki (-16,4%). Iată, însă, că Mazda şi Honda recuperează terenul, cu creşteri binevenite, în timp ce Mitsubishi stă cel mai prost, având cea mai mare scădere şi vânzări mult sub aşteptări.

Grupul Jaguar – Land Rover stă bine şi la acest început de an, cu creşteri susţinute ale vânzărilor. În schimb, mărcile americane Jeep şi Chrysler dezamăgesc, la fel ca şi celelalte mărci ale concernului italian, Fiat şi Alfa Romeo.



Comentarii
Inchide