Vânzările de mașini sunt în cădere liberă. Băncile oferă greu credite

Vânzările de mașini sunt în cădere liberă. Băncile oferă greu credite

Autor: ProMotor acum 4 luni Știri

Vânzările de mașini noi din România sunt în cădere liberă, în condițiile în care băncile oferă cu greu credite, iar numărul celor care au rămas șomeri crește de la o zi la alta. Repornirea economiei se anunță o provocare dificilă în aceste condiții.

Piața auto a înregistrat scăderi importante încă din luna martie, iar surse din industrie arată că cererea de mașini noi a scăzut cu până la 70% față de perioada similară din 2019. Tendința continuă în aprilie, iar acum speranțele industriei se leagă de reluarea producției după Paște. Peste 80.000 de salariați din industria auto ar trebui să-și reia lucrul în perioada următoare.

Criza COVID-19 a afectat pe toată lumea, inclusiv industria auto, care în perioada aceasta a înregistrat scăderi mari la vânzările de maşini noi. Potrivit lui Bogdan Martinescu, consilier de vânzări la un auto, situația nu se va îmbunătăți prea curând.

„Încă de la începutul lunii martie ne-am confruntat cu o cerere mai scăzută pe segmentul vânzărilor auto. Punem în balanţă şi faptul că este activ programul Rabla şi mai vin cereri pe maşinile noi. Undeva la 60-70% este mai mică cererea faţă de aceeaşi perioadă a anilor trecuţi. În plus, nu mai ai sprijinul băncilor, dacă vrei să-ţi cumperi o maşină cu credit. În discuţiile cu clienţii noştri, fie că sunt persoane fizice sau juridice, aceştia ne spun că se confruntă şi cu birocraţia băncilor, între ghilimele, şi anume, faptul că multe bănci refuză să mai contracteze credite sau leasing în această perioadă”.

Şi cel mai mare dealer auto din România se confruntă cu probleme. Iată ce spune Dan Grigore, director general al Auto Cobălcescu: „Dacă vorbim de new business, deci, de interes nou de a achiziţiona maşini, acesta este mult mai redus”.

După Paşte, o treime dintre cei 230.000 de angajaţi din industria auto vor reveni la muncă pentru a relua producţia de componente şi de autovehicule, dar acest lucru nu e suficient, relatează
Ziarul Financiar.

Pentru o revenire completă a acestei industrii, şi showroom-urile auto ar trebui să îşi reia activitatea. Dealerii auto din Germania, Spania şi Italia au început demersuri astfel încât activitatea din showroomuri să fie reluată.

În plus, furnizorii de componente, fără de care nicio fabrică auto nu poate produce mașini, trebuie să asigure aprovizionarea constantă a liniilor de fabricație.



Comentarii
Inchide