Veste proastă pentru industria auto: oamenii nu vor mai cumpăra mașini

Veste proastă pentru industria auto: oamenii nu vor mai cumpăra mașini

Autor: ProMotor acum 10 luni Știri

Veste proastă pentru giganții din industria auto: oamenii vor ajunge să cumpere din ce în ce mai puține mașini. Este concluzia unui studiu realizat în Europa de PricewaterhouseCoopers (PwC), care mai arată că europenii vor prefera serviciile de mobilitate în detrimentul deținerii de mașini personale.

Potrivit studiului PwC Digital Auto Report, parcul auto din Europa va creşte cu 1,4% până în anul 2025, la 273 milioane maşini, de la 269 milioane maşini în acest an, după care se va reduce cu 5,4% până în 2030, ca urmare a dezvoltării platformelor de mobilitate (de tipul Uber, Clever, Bolt etc), dar şi proprietăţii alternative.

Raportul PwC Digital Auto Report dă ca exemplu Germania, unde ponderea persoanelor care deţin o maşină proprie a scăzut de la 43% în 2010 la 36% în 2018, în timp ce flotele auto, fie că sunt ale companiilor, firmelor de închirieri sau ale platformelor de mobilitate au crescut în aceeaşi perioadă de la 57% la 64%. Este o tendinţă care se extinde tot mai mult la nivel global şi pune presiune inclusiv pe preţurile autovehiculelor, pe fondul creşterii puterii de negociere.

„Parcul auto din România a crescut cu 7,4% în 2018 conform datelor oficiale, la peste 8,2 milioane vehicule, dar infrastructura rutieră nu ţine pasul. Spre exemplu, Bucureşti, cu circa 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate oficial, la care se adaugă cele în tranzit, este de mulţi ani în topul celor mai congestionate oraşe din Europa, iar nivelul particulelor în suspensie din aer este dublu faţă de cel maxim recomandat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii. În acest context, sunt necesare soluţii noi de transport, o variantă fiind modelele de proprietate alternative, precum abonamentul, închirierea, car sharing, ride hailing, ride sharing şi micro mobility”, a declarat Daniel Anghel, Partener şi Liderul serviciilor fiscale şi juridice, PwC România.

Potrivit sondajului realizat de PwC în rândul europenilor, inclus în raport, 74% dintre consumatori vor opta pentru cel mai convenabil mod de a călători, inclusiv pentru folosirea mai multor tipuri de transport, iar 28% dintre proprietarii europeni de vehicule cred că pot câştiga bani din împărţirea maşinii lor printr-o platformă peer-to-peer.

De asemenea, peste 50% dintre consumatori ar fi dispuşi să plătească până la 250 dolari pentru un abonament lunar pentru plimbări nelimitate în oraş. Un procent similar (47%) din consumatorii europeni ia în considerare renunţarea la propria maşină în favoarea serviciilor de robotaxi autonome dacă vor avea un preţ adecvat.

În Europa, estimările arată că segmentul modelelor alternative de proprietate va creşte de la o valoare de 33 miliarde de dolari în 2018, la 191 miliarde dolari în 2025 şi 393 miliarde de dolari în 2030. La nivel global, modelele alternative de mobilitate vor ajunge să reprezinte între 17 – 28% din transportul cu vehicule la nivel global până în 2030.



Comentarii
Inchide