Viitorul SUV Dacia Bigster va primi doar motorizări hibride de până la 280 CP

Autor: Mihai Morcovescu acum 5 luni Știri auto

În calendarul lansărilor Dacia, viitorul SUV de clasă medie Bigster este planificat să-și facă debutul în cursul anului 2025. Cel mai mare, mai sofisticat și mai scump model din gama producătorului românesc va oferi doar motorizări hibride, cu puteri de până la 280 de cai-putere.

Varianta de serie a conceptului omonim dezvăluit la începutul anului trecut va avea prețuri ce vor porni, se pare, de la 30.000 de euro.

Dacia Bigster va costa de la circa 30.000 de euro

Dacia Bigster

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Noul Dacia Bigster va avea șapte locuri și va fi cu 25 de centimetri mai lung decât actualul Duster. Potrivit celor mai recente informații care circulă în industrie, viitorul vârf de gamă de la Dacia va dispune doar de sisteme de propulsie hibride. Acestea vor avea la bază noul propulsor turbo pe benzină cu trei cilindri 1.2 TCe de la Renault.

Potrivit informațiilor publicate de italienii de la Autoblog, unitatea va fi oferită în trei configurații. Este vorba despre una convențională „full-hybrid”, una „mild-hybrid” la 48 V și o variantă plug-in hybrid. Versiunea hibrid convențională va fi capabilă să producă 200 CP, în timp ce varianta PHEV ar trebui să ofere 280 de „cai”.

Dacia Bigster va primi și un motor pe benzină 1.8 SCe aspirat natural la ciclul Atkinson. Acesta va face parte din ansamblul versiunilor hibrid clasic și plug-in hybrid. Bagajul de putere va fi, însă, mai mic comparativ cu variantele de 1,2 litri. Motorizarea va avea ca scop principal menținerea unui preț de bază specific politicii mărcii autohtone.

Conform aceleiași surse, viitorul Dacia Bigster ar putea avea un preț ce va porni de la 30.000 de euro. SUV-ul își va face debutul comercial în cursul anului 2025 atât pe piața din România, cât și pe celelalte piețe europene.

Sursa: Autoblog


Sursa foto: Dacia


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide