Viziunea Audi: fără butoane în cockpitul viitorului

Autor: ProMotor acum o lună Știri

Viziunea Audi pentru cockpitul viitorului va accentua tendința actuală a industriei auto de a renunța la butoanele fizice în favoarea comenzilor tactile. Un exemplu în acest sens este cea mai recentă versiune a MMI Touch Response, care permite accesarea celor mai multe funcții ale mașinii prin intermediul a trei ecrane tactile.

Actualele generații ale modelelor A8, A7 Sportback, A6 și Q8 marchează transformarea butoanelor din cockpit într-o specie pe cale de dispariție. Lucrurile vor fi însă duse la extrem cu generațiile viitoare, după cum ne anunță șeful de design al Audi, Marc Lichte.

Potrivit acestuia, pasul următor este un head-up display cu realitate augmentată (AR), care va face inutil un panou de instrumente așa cum îl știm astăzi. Dimensiunea și importanța acestuia vor scădea, iar informațiile afișate aici vor fi din ce în ce mai puține.

În plus, cele două ecrane de pe consola centrală vor fi contopite într-unul mai mare, dacă viziunea lui Lichte va ajunge realitate. Chiar și butonul de volum va dispărea cu timpul, iar cei care doresc să folosească în continuare un buton fizic vor fi nevoiți să le caute pe volan, acolo unde vor ma întârzia o vreme.

Nu numai interiorul se va schimba în viitor, ci și felul în care sunt desenate exterioarele. Chiar dacă e-tron și fratele său cu linii de coupé e-tron Sportback nu diferă semnificativ de modelele convenționale propulsate de motoare termice, detaliile spun o poveste diferită.

cockpitul viitorului

Proporțiile, spre exemplu, s-au schimbat, cu un ampatament lung și console neobișnuit de scurte. Este o consecință a faptului că mașina nu mai este construită în jurul motorizării, ci în jurul bateriilor. Marc Lichte spune că acesta este doar începutul. Schimbări mai radicale sunt pe drum, dar acestea vor fi operate gradual, pentru a nu-i șoca pe clienți.

Una dintre acestea va afecta garda la sol, care va scădea semnificativ în cazul modelelor electrice. Pe viitor, doar SUV-urile vor avea o gardă la sol mai mare, celelalte modele urmând să fie aproape „lipite” de șosea, pentru o aerodinamică optimă și autonomie crescută.



Comentarii
Inchide