Volkswagen a stabilit, în sfârșit, planul de investiții pentru perioada 2026-2030. După săptămâni de incertitudine și o amânare decisă în luna noiembrie, CEO-ul Oliver Blume a confirmat că bugetul total ajunge la 160 de miliarde de euro. Banii vor fi direcționați în special către fabrici, tehnologii și producția de baterii. Chiar și așa, rămâne întrebarea cât de stabil financiar va fi în următorii ani cel mai mare producător auto din lume.
Într-un interviu acordat Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, citat de deraktionaer.de, CEO-ul grupului Volkswagen, Oliver Blume, a anunțat oficial suma alocată până în 2030.
Acesta a menționat că investițiile vor avea ca prioritate Germania și restul Europei.
Planul include finanțarea unor noi produse, tehnologii, modernizarea capacităților de producție și consolidarea infrastructurii.
Volkswagen plasează miza pe transformarea către electromobilitate pentru a-și proteja viitorul într-o industrie aflată în plină schimbare.
Printre direcțiile-cheie se află producția de celule de baterii, software-ul și conducerea autonomă.
Fabrica de celule din Salzgitter este deja operațională, iar Blume insistă că dezvoltarea acestor tehnologii în Europa este esențială.
Dependanța exclusivă de furnizori asiatici nu mai este o opțiune, în contextul tensiunilor comerciale globale și al luptei pentru controlul lanțurilor de aprovizionare.
Conducerea grupului Volkswagen a anunțat o schimbare a strategiei, dar a stabilit un buget de investiții mai mic față de cât era preconizat.
Dacă alocările pentru 2024-2028 atingeau 180 de miliarde de euro, iar 2025-2029 a fost redusă la 165 de miliarde, bugetul de investiții pentru 2026-2030 a fost redus la 160 de miliarde de euro.
Asta arată cât de mult s-au micșorat veniturile celui mai mare producător auto din lume.
Iar un mare semn de întrebare rămâne legat de extinderea capacităților de producție.
Construirea unei uzine Audi în Statele Unite depinde, potrivit lui Blume, de un sprijin financiar consistent din partea Washingtonului. Sprijin care, deocamdată, nu există.
În paralel, businessul Volkswagen este afectat de tarifele la importurile din SUA, de slăbiciunea pieței din China și de costurile ridicate generate de dezvoltarea simultană a motoarelor cu ardere internă și a platformelor electrice.
Blume menționează că, până în 2030, doar în Germania vor dispărea peste 35.000 de locuri de muncă, ca parte a planului de reducere a cheltuielilor. Cu toate acestea, pierderile din piețele-cheie consumă mare parte din rezultatele obținute.
Noul plan de investiții marchează o perioadă de ajustare profundă pentru Volkswagen, care încearcă să mențină ritmul tranziției spre electromobilitate în timp ce trece printr-unul dintre cele mai dificile contexte de piață din ultimul deceniu.