Volvo va lansa în 2025 versiunea pur electrică a celui mai bine vândut model din gamă

Publicat: 06 04. 2022, 11:40
Actualizat: 06 04. 2022, 11:44

După ce au confirmat deja că viitorul XC90 va fi electric, suedezii de la Volvo pregătesc și un succesor cu emisii zero al actualului XC60. Modelul ar urma să-și facă debutul în cursul anului 2025.

Volvo pregătește înlocuitorul electric al SUV-ului XC60

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Volvo și-a propus ca până în 2030 să devină o marcă pur electrică. Suedezii vor ca, începând cu 2025, jumătate din vânzările de mașini să fie reprezentate de modele cu zero emisii.

Pentru asta, vor lansa atât modele electrice noi, cât și versiuni pe baterii ale unor modele existente. După ce a confirmat un astfel de succesor pentru SUV-ul XC90, Volvo anunță că și viitoarea generație XC60 va fi disponibilă într-o versiune electrică.

Viitorul model va fi dezvoltat pe noua platformă SPA2 dedicată vehiculelor electrice. Aceasta poate găzdui sisteme de propulsie pur electrice și hibride. Este aceeași arhitectură pe care o va utiliza și succesorul electric al lui XC90. Asemenea lui XC90, viitorul Xc60 ar putea ar putea renunța la tradiționala denumire alfanumerică.

Viitorul XC60 electric va fi rival direct pentru BMW iX3

Actualul XC60 a fost în ultimii patru ani cel mai bine vândut model din gamă. Având în vedere popularitatea versiunii cu motor termic este de așteptat ca Volvo să o mențină pe piață o perioadă alături de viitorul EV.

XC60 electric va rivaliza direct cu BMW iX3. El va fi plasat în gamă între electricul XC40 Recharge și mult-așteptatul înlocuitor electric al lui XC90. Suedezii au anunțat că vor elimina din gamă break-urile tradiționale, iar viitorul XC60 va fi primul model care va primi o caroserie cu un design apropiat de cel al unui break.

Noul SUV compact electric va fi primul automobil de serie alimentat cu baterii produse de noul joint-venture dintre Volvo și Northvolt AB. Suedezii construiesc în momentul de față o nouă fabrică de baterii în Suedia, informează britanicii de la Autocar.

Scopul este acela de a se atinge o producție anuală de 50 GWh până în 2026. Suedezii spun că va fi suficient pentru a alimenta 500.000 de mașini pe an, ceea ce reprezintă cu mult peste două treimi din producția totală actuală a celor de la Volvo.