Renault Laguna

Vechea Laguna a reuşit să se vîndă extrem de bine, în ciuda unor lipsuri dinamice şi calitative destul de mari. Surprinzător, acest nou model este exact opusul celui pe care îl înlocuieşte...

Renault Laguna Renault Laguna

“Dacă nu poţi să-i învingi, alătură-te lor!” Este o vorbă parcă la fel de expirată ca răbdarea posesorilor de Laguna II, ale căror maşini au petrecut parcă prea mult timp prin service-uri pentru tot felul de probleme, mai mult sau mai puţin severe. Totuşi, pentru ei a fost un compromis care într-un fel a meritat – adică maşina era confortabilă, economică, frumoasă şi avea un preţ extrem de competitiv. Fiabilitatea venea abia la sfîrşit.

Acum, apropo de “Alătură-te lor!”, francezii au realizat într-un final că, pentru a te bate de la egal cu rivalii de la Volkswagen, Ford sau Toyota, trebuie să lupţi în primul rînd cu armele acestora, nu cu cele proprii.
Noul Renault Laguna, sau Laguna III, este o maşină care la prima vedere nu pare mult schimbată faţă de versiunea pe care o lasă în urmă, deşi, în realitate, nici n-ar putea fi mai diferită.

Sînt mulţi cei care au zis că nu s-a schimbat substanţial la exterior, însă, după ce te uiţi mai bine la ea, realizezi că a fost păstrată doar ideea de hatchback, în timp ce liniile caroseriei sînt chiar foarte diferite de cele cu care ne-am obişnuit.

Dacă o priveşti din faţă, nu ai cum să nu te laşi impresionat de formele extrem de elegante ale farurilor şi de capota care acum încorporează şi sigla mărcii, un romb de dimensiuni mult mai “extreme” decît pe restul modelelor din gamă. Aceeaşi eleganţă se păstrează şi din profil, unde sesizăm cele mai multe asemănări dintre noul model şi versiunea anterioară – care, să recunoaştem, a fost una dintre cele mai frumoase maşini din clasa medie, cu mult mai mult stil decît Passat, Mondeo, Vectra sau Avensis, excepţie făcînd poate Peugeot-ul 407.

Spatele noului Laguna este poate cea mai controversată caracteristică a acestuia. Într-adevăr, designul pare să fie mult prea simplu pentru o maşină franceză. Stopurile par mici în comparaţie cu masivitatea hayonului şi cu dimensiunile spoilerului – format dintr-o singură bucată, ale cărei linii urcă pînă la baza semnalizatoarelor.

Trecînd peste toate astea, odată ce am urcat la volan, aspectul spatelui a fost ultimul lucru la care m-am mai gîndit – spun asta într-un mod cît se poate de nonsexual. Finisările, aspectul lor, aspectul planşei de bord... toate erau parcă dintr-o altă lume, unde lider din punctul de vedere al calităţii în acest segment ar fi Renault, nu Volkswagen.

Lăsînd deoparte poziţia la volan, care rămîne puţin prea înaltă pentru gustul meu, nu cred că ne-ar judeca nimeni greşit dacă am compara materialele folosite în interiorul Lagunei cu cele de pe un BMW Seria 3 de generaţie anterioară. Sincer să fiu, Renault-ul ar ieşi învingător dintr-o astfel de alăturare.

Două lucruri uşor antipatice: dimensiunile schimbătorului (care, în ciuda feelingului bun, nu se prea potriveşte vizual cu cabina nemţească a Lagunei) şi poziţionarea comenzilor pentru climatizare. Ele nu sînt deloc greu de accesat, sînt doar foarte îngrămădite, fapt care, în mers, s-a dovedit a fi cam enervant.

Apropro de “în mers”, pe şosea Laguna s-a arătat a fi un camarad excelent, indiferent de maniera în care am condus-o. Şasiul său reactiv oferă o stabilitate surprinzător de bună pe viraje, iar direcţia, chiar dacă nu-i comunică şoferului exact ce se întîmplă cu roţile din faţă, este remarcabil de precisă în comparaţie cu toată gama actuală a celor de la Renault, ca şi cu a altor rivali direcţi.








Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.