Renault Laguna

Autor: Oraan Mărculescu acum 12 ani Test drive

Amortizoarele au o flexibilitate variabilă, iar resorturile punţii spate sînt rigidizate cu 50%, de aici rezultînd şi comportamentul dinamic al maşinii (totuşi, unele gropi sau denivelări nu mai sînt “absorbite” la fel de paşnic ca în cazul Lagunei II).

Din punctul de vedere al performanţelor, în cadrul acestui test am încercat atît dCi-ul de 2,0 litri şi 150 de cai-putere, cît şi noul motor 1.5 dCi eco 2 de numai 110 cai. Credeţi-mă, acesta din urmă ne-a surprins cel mai mult, maşina nearătîndu-se submotorizată nici cu trei persoane plus bagajele lor la bord. Pe deasupra, a mai şi scos pe autostradă un consum mediu de 9,1 litri/100 km, la un mers dictat parcă de prezenţa unui detector radar. La o medie de 100-120 km/h “extraurbani”, un consum de 5-6 litri pe 100 km ar fi fost mai mult decît rezonabil.

Cu ajutorul propulsorului turbodiesel, Laguna 1.5 dCi poate atinge 100 km/h în 12,1 secunde, continuîndu-şi forja către o viteză maximă de 192 km/h. Ce-i drept, unitatea de 2,0 litri a fost mult mai plăcută, în special în depăşiri, dar cum “1.5” va fi bestsellerul gamei, viitorii proprietari ai Lagunei nu au de ce să regrete alegerea acestuia din urmă, în ciuda unui handicap de 40 de cai şi 100 Nm.

Preţul de bază pentru noul Renault Laguna este de 15.042 euro CIP sau de 17.900 euro cu tot cu taxe. Această sumă include motorizarea pe benzină de 1,6 litri şi 110 cai-putere (aflată şi pe Megane), plus dotări-standard precum ABS & AFU, 6 airbaguri, deschidere automată a uşilor, pedală de frînă retractabilă în caz de impact, volan reglabil adîncime-înălţime şi îmbrăcat în piele, computer de bord, funcţie “Follow me home”, funcţie “eco Pilot”, geamuri electrice, radio-CD cu 8 difuzoare şi, bineînţeles, aer condiţionat manual.

După cum ne putem da seama, aceste dotări reprezintă mult peste minimul necesar şi sînt incluse în versiunea Expression.
Noi am avut norocul să conducem noua Laguna şi cu echiparea Dynamic, care are în plus aer condiţionat automat, tempomat, 4 jante din aliaj uşor, senzori de ploaie şi lumină, tapiţerie mixtă (piele cu material textil) şi radio-CD cu MP3, 8 difuzoare şi 140 W (faţă de cei 80 prezenţi la instalaţia audio a versiunii de echipare Expression).

Preţul, cu taxe incluse, este de 20.900 euro – cu aproximativ 1.000 euro mai mic decît al unui Passat 1.9 Tdi 105 CP cu dotări similare. Din start, Laguna are un avantaj de 5 cai-putere şi o treaptă de viteză în plus faţă de cel mai mare rival al său.

Ce-i drept, Passat-ul este ţinta principală a fiecărui constructor care plănuieşte să arunce în luptă un nou model de clasă medie. Passat este considerat cel mai bun “all-rounder”, în ciuda faptului că Mondeo e acum mai spaţios, noua Mazda6 e mai frumoasă şi mai sportivă, iar noua Laguna, credeţi-ne, este mai bine finisată.

În concluzie nu ar mai fi multe de spus. Renault este acum unul dintre “jucătorii” principali ai acestui segment şi lider al unui trio francez care mai include Peugeot 407 şi actualul Citroen C5 (din păcate, n-am avut încă plăcerea de a pune Renault-ul faţă în faţă cu noul C5). Cert este faptul că Laguna a devenit genul de maşină în care te simţi nu numai confortabil, ci şi mîndru. În cazul nostru, mîndria provine de la senzaţia remarcabilă de produs premium la un preţ mai mult decît decent.

Cel puţin anul acesta, doar Opel Insignia şi noua Honda Accord vor mai avea ceva de spus în clasa medie, lor urmîndu-le şi un înlocuitor pentru 407 – adică, bineînţeles, un 408. Dar pînă atunci, dacă tot ce vrei este o maşină de familie economică, elegantă şi foarte bine finisată în interior – toate acestea la un preţ mai mult decît rezonabil –, este momentul să încerci ceva franţuzesc… şi nu mă refer la sărut.

“Dacă nu poţi să-i învingi, alătură-te lor!” Este o vorbă parcă la fel de expirată ca răbdarea posesorilor de Laguna II, ale căror maşini au petrecut parcă prea mult timp prin service-uri pentru tot felul de probleme, mai mult sau mai puţin severe. Totuşi, pentru ei a fost un compromis care într-un fel a meritat – adică maşina era confortabilă, economică, frumoasă şi avea un preţ extrem de competitiv. Fiabilitatea venea abia la sfîrşit.

Acum, apropo de “Alătură-te lor!”, francezii au realizat într-un final că, pentru a te bate de la egal cu rivalii de la Volkswagen, Ford sau Toyota, trebuie să lupţi în primul rînd cu armele acestora, nu cu cele proprii.
Noul Renault Laguna, sau Laguna III, este o maşină care la prima vedere nu pare mult schimbată faţă de versiunea pe care o lasă în urmă, deşi, în realitate, nici n-ar putea fi mai diferită.

Sînt mulţi cei care au zis că nu s-a schimbat substanţial la exterior, însă, după ce te uiţi mai bine la ea, realizezi că a fost păstrată doar ideea de hatchback, în timp ce liniile caroseriei sînt chiar foarte diferite de cele cu care ne-am obişnuit.

Dacă o priveşti din faţă, nu ai cum să nu te laşi impresionat de formele extrem de elegante ale farurilor şi de capota care acum încorporează şi sigla mărcii, un romb de dimensiuni mult mai “extreme” decît pe restul modelelor din gamă. Aceeaşi eleganţă se păstrează şi din profil, unde sesizăm cele mai multe asemănări dintre noul model şi versiunea anterioară – care, să recunoaştem, a fost una dintre cele mai frumoase maşini din clasa medie, cu mult mai mult stil decît Passat, Mondeo, Vectra sau Avensis, excepţie făcînd poate Peugeot-ul 407.

Spatele noului Laguna este poate cea mai controversată caracteristică a acestuia. Într-adevăr, designul pare să fie mult prea simplu pentru o maşină franceză. Stopurile par mici în comparaţie cu masivitatea hayonului şi cu dimensiunile spoilerului – format dintr-o singură bucată, ale cărei linii urcă pînă la baza semnalizatoarelor.

Trecînd peste toate astea, odată ce am urcat la volan, aspectul spatelui a fost ultimul lucru la care m-am mai gîndit – spun asta într-un mod cît se poate de nonsexual. Finisările, aspectul lor, aspectul planşei de bord… toate erau parcă dintr-o altă lume, unde lider din punctul de vedere al calităţii în acest segment ar fi Renault, nu Volkswagen.

Lăsînd deoparte poziţia la volan, care rămîne puţin prea înaltă pentru gustul meu, nu cred că ne-ar judeca nimeni greşit dacă am compara materialele folosite în interiorul Lagunei cu cele de pe un BMW Seria 3 de generaţie anterioară. Sincer să fiu, Renault-ul ar ieşi învingător dintr-o astfel de alăturare.

Două lucruri uşor antipatice: dimensiunile schimbătorului (care, în ciuda feelingului bun, nu se prea potriveşte vizual cu cabina nemţească a Lagunei) şi poziţionarea comenzilor pentru climatizare. Ele nu sînt deloc greu de accesat, sînt doar foarte îngrămădite, fapt care, în mers, s-a dovedit a fi cam enervant.

Apropro de “în mers”, pe şosea Laguna s-a arătat a fi un camarad excelent, indiferent de maniera în care am condus-o. Şasiul său reactiv oferă o stabilitate surprinzător de bună pe viraje, iar direcţia, chiar dacă nu-i comunică şoferului exact ce se întîmplă cu roţile din faţă, este remarcabil de precisă în comparaţie cu toată gama actuală a celor de la Renault, ca şi cu a altor rivali direcţi.

Tags:


Comentarii
Cum a UMILIT-O Andreea Berecleanu pe Alessandra Stoicescu, după ce i-a luat locul la Antena 1! Reacție dură a fostei prezentatoare tv: 'Nici nu-mi doream sa-l primesc'
Cum a UMILIT-O Andreea Berecleanu pe Alessandra Stoicescu, după ce i-a luat locul la Antena 1! Reacție dură a fostei prezentatoare ...
FOTO. SCANDAL AMOROS! Natalia încinge doi milionari cunoscuți în România! Fotbalistul de top i-a furat-o cântărețului
FOTO. SCANDAL AMOROS! Natalia încinge doi milionari cunoscuți în România! Fotbalistul de top i-a furat-o cântărețului
Ce spune o fostă colega de la Antenă despre Andreea Berecleanu: “NU e jurnalistă / E obsedată de machiaj”! Scandal
Ce spune o fostă colega de la Antenă despre Andreea Berecleanu: “NU e jurnalistă / E obsedată de machiaj”! Scandal
A crezut că-i „face” pe nemți de două mașini Audi, în valoare de 158.000 euro. Ce a pățit românul escroc
A crezut că-i „face” pe nemți de două mașini Audi, în valoare de 158.000 euro. Ce a pățit românul escroc
DIVORȚ BOMBĂ. Anamaria Prodan a recunoscut în final: ”Despre divorțul meu nu a știut nimeni! De doi ani noi...”
DIVORȚ BOMBĂ. Anamaria Prodan a recunoscut în final: ”Despre divorțul meu nu a știut nimeni! De doi ani noi...”
Autopsia lui Michael Jackson, publicată la zece ani de la moartea artistului. Documentele conţin detalii şocante
Autopsia lui Michael Jackson, publicată la zece ani de la moartea artistului. Documentele conţin detalii şocante
Scandal la Românii au Talent! Oamenii sunt revoltați! Ce s-a întâmplat, după edișia de aseară
Scandal la Românii au Talent! Oamenii sunt revoltați! Ce s-a întâmplat, după edișia de aseară
Misterul CORPULUI lui Lenin şi EXPERIMENTUL rusesc care durează deja de 90 de ani. ''Zici că se va RIDICA''
Misterul CORPULUI lui Lenin şi EXPERIMENTUL rusesc care durează deja de 90 de ani. ''Zici că se va RIDICA''
"Îmi pare rău că iubitul tău se uită ..." Incredibil cum a ieşit pe stradă această tânără. Ce le transmite femeilor
BREAKING NEWS: Metoda LEGALĂ prin care puteţi câştiga mai mulţi bani
BREAKING NEWS: Metoda LEGALĂ prin care puteţi câştiga mai mulţi bani
De sezon! Cum deszăpezeşti maşina în câteva secunde, fără să te uzi sau murdăreşti. Soluţia INCREDIBILĂ a acestui şofer s-a viralizat [VIDEO]
De sezon! Cum deszăpezeşti maşina în câteva secunde, fără să te uzi sau murdăreşti. Soluţia INCREDIBILĂ a acestui ...
ANUNȚUL MOMENTULUI! S-AU CĂSĂTORIT ÎN SECRET! Care a fost detaliul care i-a dat de gol! Am crezut că e mai simplu pentru public să înțeleagă relația dintre noi
ANUNȚUL MOMENTULUI! S-AU CĂSĂTORIT ÎN SECRET! Care a fost detaliul care i-a dat de gol! Am crezut că e mai simplu pentru ...
Inchide