Subaru Impreza WRX STI

Autor: Constantin Ciobanu acum 12 ani Test drive

Pe lîngă rolul de a adăposti cuviincios roţile de 17 inci în dotarea de serie (sau 18 inci opţional), aceste bosaje ale aripilor mai au şi un puternic aport aerodinamic, de stabilizare şi apăsare a maşinii la viteze superioare. Privit din faţă, bolidul şi-a păstrat agresivitatea, care este subliniată însă uşor diferit în comparaţie cu generaţia anterioară. Detaliul care a devenit “trade mark”-ul gamei STI s-a păstrat.

Este vorba despre priza de aer centrală de pe capotă, menită a răci intercoolerul. Ea e la fel de generos dimensionată, dar linia plonjată a capotei a permis integrarea acesteia într-un mod mai puţin extravagant. De la volan o zăreşti, dar nu mai este periscopul gigantic de la generaţia veche. Grila faţă este înnobilată în partea superioară de un ornament metalic care înglobează sigla Subaru, iar plasa metalică rară a acesteia susţine într-o “levitaţie” nefirească sigla STI.

Spoilerul faţă e mai mult simbolic, dacă analizăm prizele de aer. Puţin material pe alocuri, cît să îi susţină spaţiile libere generos dimensionate pentru răcirea motorului şi a frînelor. Aripile mai încorporează fante laterale pentru evacuarea aerului cald de la motor, detaliu ce subliniază profesionalismul celor implicaţi în dezvoltarea versiunii STI. Deşi este un hatch, extravaganţa părţii frontale îşi găseşte un sinonim la partea spate.

Spoilerul spate vine ca o continuare a evazării caroseriei ce adăposteşte trenul posterior. Impreza a pierdut celebra “gură de burlan” care se dorea a fi evacuare la generaţia anterioară şi care, cu al său sunet inconfundabil, făcea deliciul proprietarilor, la ceas de seară, prin cartiere. Acum însă a cîştigat ceva mult mai dramatism, o evacuare dublă cu cîte două finale.

Mult mai eficientă în contextul cailor-putere, dar ceva mai cuminte cînd vine vorba să declari în trafic cine eşti şi ce doreşti. Linia spate este completată elegant de un eleron de dimensiuni relativ mari pentru un hatch, dar care nu mai are nimic din exuberanţa aripii deportante de pe portbagajul vechii generaţii. În schimb, el echilibrează foarte bine suma de apendice aerodinamice faţă/spate. La toate acestea se adaugă tradiţionalele jante aurii de 18 inci, care acum sînt opţionale.

Interiorul este finisat în negru şi argintiu, pentru obţinerea unei atmosfere elegante şi sportive în acelaşi timp. Materialele utilizate sînt mai bune calitativ decît cele folosite la finisarea versiunii de bază. Logo-ul STI e prezent atît pe volanul sport cu trei spiţe îmbrăcat în piele, cît şi la baza consolei centrale. Sigla plasată median “prinde viaţă” în momentul în care sînt aprinse farurile. Din categoria detaliilor prezente, dar care nu au un aport semnificativ la coeficientul de sportivitate al modelului, merită să pomenim displayul sistemului de navigaţie amplasat în partea superioară a consolei centrale.

Modelele avute la test erau echipate cu scaune RECARO, opţionale pentru gama STI. Probabil că nu sînt scaunele pe care marea majoritate şi le-ar dori în viaţa de zi cu zi. Atunci cînd urci la volan, ai zice mai degrabă că te scufunzi sau cazi la volan. Scaunele oferă un suport lateral ireproşabil, însă în acelaşi timp îşi cer dreptul la micul preludiu de care vorbeam la fiecare urcare sau “descălecare” din maşină.

Pagini: 1 2 3 4 5



Comentarii
Inchide