Subaru Impreza WRX STI

Deşi subiectivismul, patosul, emoţia nu au ce căuta în mod obişnuit în analiza făcută unui nou model, prezenţa lor descalificîndu-te, cînd vine vorba de Subaru Impreza WRX STI, nu poţi face abstracţie de ele. Aşa s-a născut pasiunea pentru sigla colorată în cherry red.

Subaru Impreza WRX STI Subaru Impreza WRX STI
Am plîns în momentul în care am văzut noua Impreza. Într-o lume unde toţi “aleargă” spre o incoerenţă greu de îndurat, şi-a făcut loc la un moment dat şi Subaru. Am luptat din greu cu reticenţa mea la nou, pentru a mă convinge că asta este şi că poate voi găsi o modalitate s-o accept în sistemul meu de valori pe noua Impreza. Am scos la plimbare, în acest scop, versiunea de 1,5 litri şi am descoperit că de sub haina cea nouă magia Subaru nu a dispărut.

Impreza n-a concurat niciodată la titlul de cea mai frumoasă maşină din lume, nu era cazul nici acum, dar odată instalat la volan, descopereai că membrele tale au cîştigat nişte veritabile proteze ergonomice, prin pedalier, volan şi schimbătorul de viteze. Şi în mare cam asta contează în nişte vremuri cînd “pilotezi” Euro 5 şi o gaşcă de sisteme electronice.

De ce a renunţat Subaru la berlină şi a aruncat Impreza în arena hatchback-urilor?... Răspunsul este mai mult decît evident: pentru a avea o şansă în WRC. În groapa cu lei, sedanul era de mult timp un organism care supravieţuia graţie aparatelor de terapie intensivă şi unui personal extrem de talentat – Peter Solberg şi Chris Atkinson. Toată lumea aştepta versiunea WRX STI.

Cei de la Subaru au apelat la un mic truc: au prezentat prototipul maşinii de competiţie, care a creat un orizont de aşteptare în jurul versiunii de serie. Iar cînd a apărut aceasta din urmă, a făcut uitată vechea generaţie, graţie politicii isteţe a celor de la Subaru. La scurt timp de la prezentarea oficială a bolidului, maşina a ajuns pe mîna devoratorilor de cai-putere, adică a presei auto. Nici ProMotor nu a aşteptat prea mult pînă să se instaleze acolo de unde se pot da verdicte, anume în spatele volanului.

Dacă pui faţă în faţă o Impreza de serie şi versiunea STI, zici că te-ai întîlnit cu eroii din benzile desenate de la Marvel Comics – anorexicul doctor Robert Bruce Banner şi Hulk. Şi este la fel de probabil ca aventurile din benzile desenate să se repete, iar Hulk, WRX STI, să dezvolte o relaţie specială cu poliţia, făcînd-o pe aceasta să se afle deseori pe urmele “bestiei”.

Static, caroseria emană atîta forţă brută, încît poate copleşi – doar cei nătîngi cronic să nu observe acest lucru. Subaru inventează probabil conceptul de extreme hatch, făcîndu-l să pălească pe cel de hot hatch. Plecînd de la caroseria unei Impreza de serie, versiunea STI se doreşte o lecţie aplicată de bodybuilding şi aerodinamică. Şi, paradoxal, nimic nu rămîne la voia întîmplării sau de dragul de a impresiona.

Constituindu-se într-o bază pentru versiunea WRC, STI a cîştigat firesc cîţiva centimetri în lăţime, care au trebuit integraţi cît mai firesc în linia modelului. Ecartamentul a primit 25 mm pe faţă şi 30 mm în spate, fapt ce a condus la evazarea aripilor într-un mod care aduce aminte de wide-body-kit-urile din seria virtuală NFS.



Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.