Test drive Opel Insignia GSi – Un sedan sport pentru cei care îşi doresc ceva special

Autor: Marius Vișan 12 aug. 2019 Test drive

În mod normal mulţi ar spune că Opel Insignia nu este o maşină foarte sportivă, însă cu modelul GSi lucrurile par să se schimbe. Sigla GSi („Grand Sport injection”) înseamnă mai mult decât nişte litere lipite pe capota din spate. Insignia Grad Sport are nişte argumente puternice care să îi convingă pe familiştii cu ambiţii mai sportive că Opel are cu ce: vorbim de un motor pe benzină de 2.0 litri care produce 260 de CP şi 400 Nm, tracţiune integrală, cutie de viteze automată cu opt rapoartete, frâne Brembo, prize de aer cromate de mari dimensiuni la partea din faţă şi un spoiler spate, iar în interior avem scaune omologate AGR cu suport lateral şi confort excelent. 

Opel Insignia GSI arată ca o maşină cu intenţii sportive

Am avut la test o maşină care atrage atenţia pe stradă. La exterior Insignia GSI are o bara de protecţie proeminentă, completată cu prize de aer mari, cromate, un spoiler spate şi jante din aliaj de 20 de inci, iar la interior, există indicii la fel de evidente în ceea ce priveşte intenţia sportivă a maşinii, incluzând o pereche de scaune faţă omologate AGR, un volan cu fund plat şi pedale finisate cu aluminiu.

În ce priveşte interiorul, aş putea spune că este cel mai luxos de la Insignia

În rest, la interior găsim o calitate care depăşeşte o Insignia standard, ceea ce înseamnă că interiorul este spaţios şi bine construit. Volanul sport şi levierul transmisiei sunt îmbrăcate în piele, iar pedalele din aluminiu adaugă tuşele finale.

Tapiţeria din piele îşi merită toţi banii. Scaunele din faţă au funcţiile de masaj, încălzire şi ventilaţie şi aduc un aer premium interiorului, iar cele din spate oferă şi ele mult, mult confort pasagerilor. 

Materialele sunt plăcute ca aspect şi senzaţii tactile. Deşi la prima impresie consola centrală pare foarte aglomerată, butoanele sunt mari şi nu rişti să le încurci. 

Sisteme de siguranţă şi infotainment

Insignia GSi este dotată cu cele mai noi sisteme de siguranţă: frânare automată de urgenţă cu detectarea pietonilor, asistenţă la schimbarea benzilor, asistent pentru menţinerea benzilor de cirulaţie. Head-up display-ul afişază pe parbriz informaţii esenţiale despre maşină aşa că şoferul nu trebuie să-şi ia ochii de la drun. Informaţiile despre sistemul de infotainment sunt afişate pe un ecran tactil de 8 inci. Grafica este foarte plăcută, şi se navighează foarte uşor prin meniuri. Nu lipsesc aplicaţiile prin care te poţi conecta la smartphone (Apple Car Play şi Android Auto).

 

Suspensia este setată pentru a fi cât mai confortabilă acolo unde gropile, denivelările, şinele de tramvai au fost plantate cu generozitate – şi, Slavă Domnului, Bucureştiul este un teren de test foarte bun. Totuşi, suspensia este confortabilă fără a fi moale în curbe şi în modul Sport îi va satisface pe cei pretenţioşi, fără a deveni extrem de rigidă. 

Frâne Brembo care să stăpânească cei 260 de CP

Numărul de cai putere ai lui Insignia GSi i-au făcut pe cei de la Opel pună pe această maşină frâne Brembo cu patru cilindri. Vei constata că oprirea se realizează foarte eficient (în acest caz, atenţie la cei din spate). 

Motorul pe benzină de 2.0 litri are un cuplu de 400 Nm, este asociat cu o cutie automată cu 8 trepte şi tracţiune integrală. La drum, propulsorul trage foarte bine, iar consumul este destul de mare. Într-un regim de condus ceva mai sportiv, atât în afară cât şi în oraş, cu plecări bruşte de pe loc, am reuşit un consum mediu de 10 litri/100 km. Ţinând cont de faptul că valoarea dată de constructor este de 8,7 litri/100 km, rezultatul este unul destul de bun. 

Cutia de viteze schimbă foarte lin treptele, iar pentru cei care vor mai mult control asupra modului de condus există posibilitatea de a schimba manual treptele cu ajutorul padelelor montate pe volan.

Pe drumurile virajate, tracţiunea intergală îţi permite să te aventurezi chiar şi cu o viteză mai mare decât ai estima iniţial. În curbele strânse, maşina subvirează destul de greu, iar la plecările de pe loc, cu pedala de acceleraţie la fund, maşina se simte mult mai sigură spre deosebire de modelele cu tracţiune faţă. Arcurile mai scurte coboară GSi cu 10 milimetri şi amortizoarele sport speciale reduc ruliul la minim. De asemenea, şoferul poate alege unul dintre modurile Standard, Tour sau Sport. În funcţie de modul ales, direcţia şi răspunsul acceleraţiei se modifică. 

Motorul de 2.0 litri este extrem de silenţios, iar apropo de sunet, insonorizarea este foarte bună, zgomotele exterioare la viteze de autostradă fiind reduse considerabil. 

Verdict 

Capacităţile sport ale Insignia GSi schimnă puţin percepţia în ceea ce priveşte laturile mult prea familiste ale modelului. În Insignia nu vei duce lipsă de spaţiu, nici de confort, însă la acestea se adaugă suficientă sportivitate cât să spui că maşina asta le are pe toate. Opel Insignia GSi este o maşină completă.

Date tehnice OPEL INSIGNIA GSI GRAND SPORT 4×4

Preţ cu TVA – 42.267 de euro

Motor – Benzină

Tracţiune – integrală

Cutie de viteze – automată cu 8 rapoarte

Capacitate cilindrică – 1,998 cm³

Putere – 260 CP / 191 kW

Cuplu – 400 Nm

Viteză maximă – 245 km / h

Acceleraţie 0-100 km / h – 7.4 secunde

Greutate – 1,716 kg

Volum portbagaj – 560 de litri

Lungime – 4,998 mm

Lăţime – 1,871 mm

Înălţime – 1,490 mm

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide