Test drive Renault Megane sedan Tce 130 – O opţiune viabilă pentru familişti – GALERIE FOTO

Autor: Vlad MIRONESCU 15 nov. 2018 Test drive

Renault Megane sedan este o berlină elegantă, cu o pronunţată latură practică, care poate fi transformată prin dotări suplimentare într-un model foarte atrăgător.

Semnătura luminoasă cu LED a farurilor este disponibilă de la primul nivel de echipare şi stopurile LED cu prelungire pe toată lăţimea portbagajului sunt inconfundabile. Fără a fi vreo revelaţie în materie de design, Megane sedan are o anumită eleganţă, în special când se optează pentru culorile închise.

Încă de la primul nivel de echipare, dotările pot fi considerate suficiente pentru majoritatea şoferilor: aibag-uri frontale, laterale şi cortină, ESP, ABS cu asistent la frânarea de urgenţă, pilot automat, aer condiţionat şi geamuri electrice.

Mi-a plăcut spaţiul interior, cu o menţiune. Poziţia la volan necesită obişnuinţă din cauza ornamentului care face legătura între planşa de bord şi canalul central. Ornamentul este gros şi orientat spre exterior, drept urmare ia din spaţiul genunchiului drept al şoferului pentru a oferi o zonă plată de depozitare la baza planşei de bord şi acces uşor la mufele USB şi priza de 12 volţi. Pasagerul din faţă nu are de suferit, deoarece nu are de apăsat o pedală localizată în extremitatea spaţiului destinat picioarelor.

Scaunele în faţă sunt mari, tip fotoliu, iar cel al şoferului poate fi dotat şi cu reglaj lombar acţionat electric, dar şi cu funcţie de masaj. Un buton metalic neinscripţionat deschide meniul de masaj din sistemul de infotainment, iar de acolo alegerea este a fiecăruia în privinţa zonelor sau a tipului de masaj dorit. Există şi tapiţerie de piele pentru cine alege echipările superioare şi vrea să mai dea 850 de euro în plus.

Cu toate acestea ampatamentul de 2.711 milimetri este generos, iar Renault Megane sedan poate transporta 5 persoane în condiţii bune. Pasagerii din spate primesc două guri de de ventilaţie şi o priză tip brichetă.

Portbagajul este spaţios, cu un volum de 503 litri fără bancheta rabatată, dar acest volum este greu de utilizat pentru a transporta obiecte masive, însă acesta este cazul tuturor modelelor în trei volume. Altfel, pentru bagaje, concedii şi obiecte mici-medii, există spaţiu din belşug.

Calitatea materialelor folosite la interior este destul de bună, iar din loc în loc atmosfera este înnobilată cu inserţii de aluminiu. Plastic tare se regăseşte în partea inferioară a bordului, spre exemplu în zona unde şoferul va lovi cu genunchiul.

Sistemul de infotainment R-LINK 2 poate fi întâlnit pe divers modele ale constructorului francez. Ecranul tactil de pe modelul testat este cel mai mare disponibil, de 8,7 inchi, tip portret. Sensibilitatea e bună, luminozitatea la fel, iar sistemul de operare are un rulaj fluid, fiind totodată destul de intuitiv. A durat puţin doar până am localizat submeniul pentru reglarea înălţimii informaţiilor furnizate de sistemul Head Up Display – erau destul de bine ascunse şi era mai practic să fie poziţionate sub formă de butoane fizice în stânga volanului.

Comenzile principale de climatizare au rămas şi sub forma de butoane fizice, deşi anumite setări de fineţe trebuie făcute din display. Totodată, bine-cunoscuta telecomanda Renault aflată în spatele volanului este prezentă, butoanele de pe volan având alte funcţii. Te obişnuieşti rapid cu ea şi e foarte utilă. Frâna de parcare tip buton arată bine şi aeriseşte consola centrală.

Butonul MultiSense poate deschide meniul de selecţia a modului de condus, dar face şi trecerea rapidă între Sport şi Comfort, precum şi invers. Modul de condus schimbă şi grafica ecranului color amplasat în zona cadranelor, însă această setare poate suferi modificări după voia şoferului.

Renault Megane sedan are dimensiuni destul de mari, manevrabilitatea nu a avut de suferit. M-am strecurat pe străduţe înguste fără mari eforturi, în ciuda lungimii de peste 4,6 metri. Camera de marşarier este foarte utilă, mai ales în cazul unui sedan are 4,63 metri cu luneta relativ îngustă, dar există şi senzori de parcare pe lista opţionalelor. Aceştia, disponibili şi pe faţă şi pe spate, semnalează gradul de apropiere cu tonalităţi diferite şi sunt utili în parcare, însă, câteodată, pe străduţele înguste, virajele deveneau motiv de discotecă în maşină.

Senzorii de unghi mort sunt prezenţi şi utili în trafic, la fel şi notificarea sonoră că ai încălcat marcajul drumului, care îţi dă mai încet muzica pentru a fi sigur că o sesizezi. Nimic deranjant, intervenţia este chiar elegantă.

Mulţi ar putea fi descurajaţi de cilindreea mică a variantei Megane Tce 130, însă propulsorul de 130 de cai-putere merită toată lauda. În primul rând, are doar 1,2 litri, dar nu se simte ca un motor supraalimentat de 1,2 litri. Puterea este livrată cursiv, fără sincope, şi are un mod de funcţionare cizelat. Cuplul de 205 Nm nu este foarte mare, însă fiind disponibil de la 2.000 de rotaţii îşi face destul de rapid simţită prezenţa. Transmisia automată EDC cu 7 trepte este o opţiune de luat în calcul alături de acest motor, însă cine preferă cutia manuală are la dispoziţie o variantă cu şase trepte.

Cu toate acestea, performanţele dinamice sunt medii: 10,9 secunde până la 100 de kilometri/oră şi o viteză maximă de 200 km/oră nu sunt rezultate nemaipomenite, însă trebuie luată în calcul şi greutatea de 1,31 tone a acestui model. Există şi motorizări mai mici – un diesel de 90 de cai-putere şi unul de 110 CP, precum şi un propulsor de benzină de 116 CP, însă 1.2 Tce mi se pare cel mai potrivit motor pentru Megane Sedan. Cine vrea mai mult cuplu se poate orienta către dieselul de top, de 130 CP, care oferă 320 Nm, însă diferenţa la capitolul performanţe este neglijabilă, iar acesta din urmă este şi mai scump. În acelaţi timp, motorizarea 1.2 Tce de 130 de cai-putere este disponibilă încă de la primele nivele de echipare, ceea ce este un avantaj.

Verdict

Renault Megane Sedan Tce 130 este un model aspectuos şi spaţios, pe care ai mai mari şanse să-l îndrăgeşti după ce îl conduci. Designul este modern, suspensia confortabilă, spaţiul interior suficient pentru o familie cu doi sau trei copii, iar portbagajul masiv. Preţul modelului de bază este atractiv şi include toate dotările de bază ale unei maşini moderne. Cine vrea un model bine dotat trebuie să scoată bani din buzunar pentru echipările superioare.

Fişa tehnică Renault Megane Tce 130

Motor L4

Supraalimentare turbo

Cilindree 1198 cmc

Putere maximă 130 CP

Cuplu maxim 205 NM

Viteză maximă 200 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h 10.9 secunde

Cutie de viteze automata cu dublu ambreiaj, 7 trepte

Transmisie fata

Dimensiuni

Lungime 4632 mm

Lăţime 1814 mm

Înălţime 1443 mm

Ampartament 2711 mm

Greutate 1315 kg

Volum rezervor 49 litri

Volum portbagaj 503 litri

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide