Volkswagen Scirocco - test în Portugalia

Volkswagen a ales împrejurimile Lisabonei pentru a lansa în fața presei internaționale noul său coupe de “show-off”. Asta pentru că Scirocco este produs la Autoeuropa, fabrica mărcii de la Palmela, aflată la 30 km de capitală.

Volkswagen Scirocco - test în Portugalia Volkswagen Scirocco - test în Portugalia

Acesta este Scirocco, coupe-ul de clasă compactă al lui Volkswagen, care, la primele două generații, produse între 1974 și 1992, a fost vândut în aproximativ 800.000 de exemplare. După Scirocco a urmat Corrado, un coupe pe cât de reușit, pe atât de lipsit de succes în fața clientelei.

Producția sa a fost oprită în 1995, din cauza vânzărilor foarte slabe. Lucrurile nu vor sta la fel însă pentru noua generație a coupe-ului Scirocco, care arată absolut senzațional. Se pare că însuși noul Golf 6, care va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Paris, din toamna acestui an, va prelua multe elemente de design exterior de la acest superb nou Scirocco.

Dimensiunile lui se apropie de cele ale actualei generații Golf, dar mașina este mult mai joasă și mai lată. Când privești caroseria, cuvintele de ordine sunt agresivitate și dinamică, iar la interior – ergonomie și Volkswagen. Legat de exterior, pentru cei care vor să-și comande un Scirocco, sfatul meu este să opteze pentru culoarea Viper Green Metallic, aproape identică aceleia a conceptului Iroc și botezată similar.

Vopsit în această nuanță, Scirocco este o apariție care, ca spectaculozitate, poate fi egalată doar de un Ferrari galben sau de un Lamborghini portocaliu.
Foarte multe elemente din habitaclu au fost preluate de Scirocoo de la Tiguan, Passat CC și Golf V. Ca o noutate, ceasurile de bord sunt iluminate în alb și au un design ușor modificat.

Poziția de condus este joasă, iar ergonomia – exemplară. Scaunele sport sunt standard, dar, odată cu tapițeria din piele, ele își schimbă ușor forma și par să ofere o susținere laterală mai fermă decât cele îmbrăcate în tapițerie textilă. Nu am înțeles poziționarea comenzilor pentru reglajul oglinzilor retrovizoare, incomod amplasate pe panoul ușii șoferului.

În spatele celui de la volan și al pasagerului din dreapta există două scaune veritabile, cu forme sport și tetiere integrate. Aici pot lua loc doi adulți, dar spațiul este limitat la nivelul capului și al genunchilor. Pentru că, la un anumit nivel, Scirocco poate fi comparat cu Astra GTC, trebuie să vă mărturisesc că ai mai mult loc în spate în a doua mașină.

Tehnic, noul Scirocco își împarte platforma cu Golf V GTi. Mai precis, setarea standard a suspensiilor la Scirocco este identică celei a unui GTi. Persoanele care vor mai mult pot opta pentru DCC sau Dynamic Chassis Control, un sistem de suspensie și direcție controlat electronic. Amortizoarele sunt la rându-le supravegheate electronic, la o apăsare de buton șoferul putând alege între un mod confortabil de amortizare și unul sportiv.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.