Volkswagen Scirocco – test în Portugalia

Autor: Oraan Mărculescu acum 12 ani Test drive

La selectarea modului Sport, direcția se întărește automat la nivelul maxim permis de servoasistarea electronică. Sincer, vă recomand ca, la achiziționarea unui Scirocco, să optați pentru noul sistem de suspensie, deoarece face toți banii. Cu DCC, comportamentul mașinii se modifică radical, schimbările de bandă la 160 km/h pe autostradă sunt o joacă de copii, iar pe viraje vehiculul nu are ruliu nici măcar atunci când mașina este împinsă la extrem.

Direcția e precisă și-i oferă șoferului un feedback bun. Pentru a fi ideal, Scirocco trebuie echipat cu propulsorul de 2 litri turbo, de 200 CP, și cu transmisia DSG în șase trepte. Chiar dacă puterea este mare pentru o transmisie față, pierderile de tracțiune sunt foarte mici, datorită suspensiilor setate perfect. 100 km/h sunt atinși în 7,1 secunde, iar viteza maximă ajunge la 233 km/h.

Motorul de 200 CP face din Scirocco o mică bombă pe roți, foarte agilă, controlabilă și… sigură. Ignorând voit Gof GTi și R32, Scirocco este momentan singurul Volkswagen despre care putem spune că a fost construit special pentru a fi pilotat.

Propulsorul de 1,4 litri în patru cilindri și supraalimentat cu turbină și compresor nu este cu mult mai lent pe hârtie, dar la condus diferența se simte. Scirocco 1.4 devine cu adevărat interesant la peste 4.000 rpm, însă cu siguranță consumul de combustibil e simțitor mai mic decât al unei versiuni de 200 CP.

Ca variantă de bază, Scirocco 1.4 oferă suficientă putere și este lăudabil faptul că s-a găsit o soluție pentru montarea transmisiei cu șapte trepte pe versiunea de 160 CP și 250 Nm. Un astfel de model, echipat cu DSG 7, nu a fost prezent la testele din Portugalia, deci nu putem face comparație momentan între cum se mișcă o versiune cu transmisie manuală față de una DSG.

Echipat cu motorul de 1,4 litri, Scirocco accelerează de la 0 la 100 km/h în 8 secunde și atinge 218 km/h viteză maximă. Trenul de rulare contează enorm pentru performanțele mașinii și, având în vedere că modelul pe care l-am condus era echipat cu suspensiile standard și nu cu DCC, este explicabil de ce mașina părea submotorizată mult față de o versiune de 200 CP.

Cred că un Scirocco 1.4 DSG 7 cu DCC poate fi o alegere interesantă, care va economisi bani de combustibil (este știut și demonstrat faptul că motorizările TSI sunt clar mai economice decât cele TFSI).

În România, Scirocco va veni de la sfârșitul lunii octombrie, momentan nefiind disponibile informații legate de prețuri. Se știe doar că, în Germania, un Scirocco 1.4 TSI 160 CP în echipare standard (jante din aliaj ușor de 17 inci, scaun șofer reglabil pe înălțime, scaune față sport, tapițerie parțial piele, volan, mâner frână de mână și schimbător îmbrăcate în piele, geamuri și oglinzi electrice, aer condiționat, ESP, asistent la frânare, șasiu sport – identic celui de pe Golf V GTi) va costa 21.700 euro cu toate taxele și cu TVA incluse.

 

 

Acesta este Scirocco, coupe-ul de clasă compactă al lui Volkswagen, care, la primele două generații, produse între 1974 și 1992, a fost vândut în aproximativ 800.000 de exemplare. După Scirocco a urmat Corrado, un coupe pe cât de reușit, pe atât de lipsit de succes în fața clientelei.

Producția sa a fost oprită în 1995, din cauza vânzărilor foarte slabe. Lucrurile nu vor sta la fel însă pentru noua generație a coupe-ului Scirocco, care arată absolut senzațional. Se pare că însuși noul Golf 6, care va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Paris, din toamna acestui an, va prelua multe elemente de design exterior de la acest superb nou Scirocco.

Dimensiunile lui se apropie de cele ale actualei generații Golf, dar mașina este mult mai joasă și mai lată. Când privești caroseria, cuvintele de ordine sunt agresivitate și dinamică, iar la interior – ergonomie și Volkswagen. Legat de exterior, pentru cei care vor să-și comande un Scirocco, sfatul meu este să opteze pentru culoarea Viper Green Metallic, aproape identică aceleia a conceptului Iroc și botezată similar.

Vopsit în această nuanță, Scirocco este o apariție care, ca spectaculozitate, poate fi egalată doar de un Ferrari galben sau de un Lamborghini portocaliu.
Foarte multe elemente din habitaclu au fost preluate de Scirocoo de la Tiguan, Passat CC și Golf V. Ca o noutate, ceasurile de bord sunt iluminate în alb și au un design ușor modificat.

Poziția de condus este joasă, iar ergonomia – exemplară. Scaunele sport sunt standard, dar, odată cu tapițeria din piele, ele își schimbă ușor forma și par să ofere o susținere laterală mai fermă decât cele îmbrăcate în tapițerie textilă. Nu am înțeles poziționarea comenzilor pentru reglajul oglinzilor retrovizoare, incomod amplasate pe panoul ușii șoferului.

În spatele celui de la volan și al pasagerului din dreapta există două scaune veritabile, cu forme sport și tetiere integrate. Aici pot lua loc doi adulți, dar spațiul este limitat la nivelul capului și al genunchilor. Pentru că, la un anumit nivel, Scirocco poate fi comparat cu Astra GTC, trebuie să vă mărturisesc că ai mai mult loc în spate în a doua mașină.

Tehnic, noul Scirocco își împarte platforma cu Golf V GTi. Mai precis, setarea standard a suspensiilor la Scirocco este identică celei a unui GTi. Persoanele care vor mai mult pot opta pentru DCC sau Dynamic Chassis Control, un sistem de suspensie și direcție controlat electronic. Amortizoarele sunt la rându-le supravegheate electronic, la o apăsare de buton șoferul putând alege între un mod confortabil de amortizare și unul sportiv.



Comentarii
Inchide