Am testat Opel Astra Sedan în România

Autor: Adrian Mihălţianu 04 ian. 2013 Test drive

După ce porneşti la drum, totul se desfăşoară în siguranţă şi confort. Însă, în cazul unuia dintre modelele pe care le-am testat, lucrurile nu au mers chiar după cum mă aşteptam.

PERFORMANŢE

Direcţia este precisă şi neutră, iar suspensia este foarte confortabilă – exact aşa cum ar trebui să fie într-un sedan de familie. Nici prea-prea, nici foarte-foarte. N-am avut nici o problemă cu gropile pe care le-am găsit prin Bucureşti şi nici cu drumurile mai lungi din afara capitalei. Suspensia îşi face treaba cu succes şi oferă o călătorie confortabilă. În curbele abordate sportiv, ruliul şi comportamentul subvirator sunt în limite normale pentru o astfel de maşină. Nu trebuie uitat că este vorba despre un sedan de familie şi nu despre un hot-hatch sau un coupe cu suspensii care te ţintuiesc în scaun atunci când vrei să te aventurezi pe un drum virajat, dar care îţi fac dinţii să clănţăne în gură când mergi pe un drum cu hârtoape.

Butonul Sport va rămâne mereu apăsat. Altfel nu mai stăm de vorbă!

Am testat două modele Opel Astra Sedan cu combinaţii de motoare şi cutii de viteze care se află la poluri opuse. Unul dintre modele era echipat cu un motor turbodiesel de 1,7 litri şi o cutie de viteze manuală cu şase trepte, iar cealaltă maşină avea un motor turbo pe benzină de 1,4 litri şi o cutie de viteze automată cu şase rapoarte. Pentru a mări şi mai mult prăpastia dintre cele două modele, cel cu motor diesel şi cutie manuală era dotat cu sistemul stop/start, iar cel cu motor pe benzină şi cutie automată nu avea această opţiune.

Nouă ne place mai mult cea din dreapta… nu, cea din stânga… nu, cea din dreapta!

Opel Astra Sedan cu motorul diesel de 1,7 litri şi cutia de viteze manuală cu şase trepte este o maşină extrem de onestă, căreia nu prea ai ce să-i reproşezi, în afară de zgomotul motorului, care e cam mare. Cei 130 CP sunt distribuiţi liniar, cuplul maxim e disponibil încă de la 2.000 rpm, ceea ce înseamnă că nu ajungi să te plictiseşti până întră turbocompresorul în acţiune, iar cutia de viteze are o timonerie precisă şi o etajare care permite şi un stil de condus mai sportiv.

În schimb, combinaţia motorului pe benzină de 1,4 litri care dezvoltă 140 CP cu cutia de viteze automată cu şase trepte nu este una prea reuşită. Deşi motorul are suficientă putere – chiar mai multă decât dieselul – cutia este lentă şi are o etajare care nu încurajează nici un stil de condus economic, nici unul sportiv. Cu siguranţă, alegerea unei cutii de viteze manuale alături de motorul pe benzină de 1,4 litri ar rezulta într-o combinaţie mult mai bună, din orice punct de vedere.

Oare când vom vedea cutii automate şi pe motoare turbo de 0,9 litri? Nu râdeţi, asta ne aşteaptă!

CONSUM

După un drum de aproximativ 200 de kilometri, dintre care 160 prin Bucureşti şi 40 în regim extraurban, modelul cu motor diesel şi cutie manuală a afişat un consum mediu de 6,9 l/100 km, în timp ce modelul cu motor pe benzină şi cutie automată a afişat un consum de 10 l/100 km.

Opel pretinde un consum mediu de 3,7 l/100 km pentru modelul cu motor diesel şi 6,6 l/100 km pentru cel cu motor pe benzină, adică nişte valori care sunt cam greu de atins în condiţii reale. Poate că ar trebui făcut ceva cu cifrele comunicate de producători, care sunt întotdeauna departe de realitate…

PREŢURI

Cel mai ieftin Opel Astra Sedan costă 16.145 de euro şi vine cu un motor pe benzină de 1,4 litri care dezvoltă 100 CP şi o cutie de viteze manuală cu cinci trepte. Cel mai ieftin Opel Astra Sedan cu motor diesel costă 18.615 euro şi vine cu un propulsor de 1,3 litri care dezvoltă 95 CP şi o cutie de viteze manuală cu cinci rapoarte.

Cel mai ieftin model cu motor diesel de 1,7 litri care dezvoltă 130 CP şi cutie manuală cu şase trepte costă 19.745 de euro şi vine cu echipamente standard precum sistem start/stop, oglinzi laterale acţionate electric şi încălzite, aer condiţionat, geamuri electrice faţă şi Radio-CD cu patru difuzoare. Cel mai ieftin Opel Astra Sedan cu motor pe benzină de 1,4 litri care dezvoltă 140 CP şi cutie de viteze automată cu şase trepte costă 19.175 de euro.

CONCLUZII

A patra generaţie a modelului Opel Astra Sedan îşi face cu succes datoria de maşină de familie şi vine cu un plus de stil şi eleganţă. Motorul diesel şi cutia de viteze manuală reprezintă un pachet numai bun pentru o maşină care trebuie să îşi ducă veacul atât în oraş, cât şi pe drumuri de sute de kilometri. Cutia de viteze automată ar trebui să ofere confort, însă, cuplată la propulsorul pe benzină de 1,4 litri nu face decât să crească valoarea consumului de carburant şi să strice experienţa condusului, mai ales când vine vorba despre depăşiri rapide.

Opel Astra sedan, dashboard

Repetaţi după mine: benzinar doar cu manuală, turbodieselul rulez!

Aşadar, eu vă recomand să optaţi pentru versiunea turbodiesel de 1,7 litri în echipare medie, care oferă absolut tot ce vă puteţi dori de la un sedan de familie, la un preţ foarte decent pentru o maşină germană compactă: siguranţă de cinci stele, putere suficientă, confort, un exterior elegant, un interior confortabil şi dotări peste medie. 

Datele tehnice ale modelelor testate, în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide