Fiat 500 Multijet – Test în RO

Autor: Cosmin Iordache acum 12 ani Test drive

Fiat 500 - rafinat chiar şi dieselÎn mediul urban, Fiat 500 este un deliciu, fiind foarte fâşneţ chiar şi în traficul de la orele de vârf în Bucureşti. Cu modul City acţionat totul devine chiar o joacă, dar şi fără această faclilitate, direcţia este bine dozată şi favorizează manevrele strânse. Propulsorul 1.3 Multijet de 75 CP este perfect adaptat la rularea în oraş, fiind mai economic decât omologii pe benzină, iar cuplul de 145 Nm îi conferă chiar un avantaj la depăşirile din scurt. La rulare motorul este surprinzător de rafinat, ronţăitul dieselului fiind sesizabil doar la ralanti din exterior, în habitaclu însă sunetul perceput nu are nimic dizgraţios auditiv.

Pe autostradă la rularea cu viteze mari stabilitatea este caracteristica dominantă, chiar dacă vorbim de un model cu un ampatament destul de scurt, 2,3 m, şi o lăţime de 1,63 m. Propulsorul face faţă unei viteze de croazieră ridicate, dar nu excelează la depăşiri, reprizele necesitând ceva răbdare din partea celui aflat la volan şi suficient spaţiu de manevră. De asemenea, contrar impresiei că te afli într-o "buburuză" minusculă, Fiat 500 este impasibil la vânturile laterale, având o masă de 980 kg şi un centru de greutate destul de jos..

Fiat 500 - seducătorul inocentDimensiunile compacte se resimt însă pe drumurile cu denivelări, atât naturale cât şi provenite din neglijenţa autorităţilor locale, acolo unde micul model se cam transformă în pogo-stick, fiind destul de săltăreţ. Totuşi deşi ştim despre italieni că sunt mai "boemi" când vine vorba de calitatea asamblării în interior, chiar şi prin hârtoape, greieraşii sau sunetele ciudate nu şi-au făcut casă în habitaclul lui 500 şi totul pare robust. Suspensia este profilată pe confort, dar ruliul excesiv nu îşi face prezenţa pe viraje, comportamentul fiind unul sincer şi foarte comunicativ. Abilitatea de a frâna este o altă trăsătură notabilă a citadinei italiene, râmânând stabilă chiar şi pe decelerările puternice. În cazul frânării de urgenţă, tot în spiritul siguranţei, avariile sunt activate implicit. Fiat 500 a obţinut 5 stele la testele EURO NCAP, fiind unul dintre cele mai sigure modele de clasă mică

Viteza maximă de 165 km/h poate fi atinsă şi menţinută destul de uşor şi chiar dus la limită modelul rămâne cumpătat cu combustibilul, valoarea instantă afişată rămânând în jurul valorii de 10,5 litri. Datele de fabrică susţin un consum mediu de 4,2 litri. Această cifră este un pic cam optimistă, dar oricât te-ai "chinui" nu o să poţi să îl faci să sară de 7 litri la sută. Deci modelul este economic, dar avantajele se resimt cu adevărat în oraş, unde agilitatea, spaţiul mic necesar pentru parcări, consumul şi nu în ultimul rând emisiile reduse îl recomandă ca maşină de zi cu zi. Cum se prezintă 1.3 Multijet faţă de fraţii săi puteţi urmări în pagina următoare.

 

 

Pagini: 1 2



Comentarii
Inchide