Opel Adam S – O ispită turbo, greu de ignorat – GALERIE FOTO

Autor: Claudiu Ilioiu 18 aug. 2016 Test drive

 


Opel Adam S, cu 150 de cai şi un sunet de sportivă, ce te fac să visezi frumos în aglomerata Capitală.

Cei de la Opel s-au gândit la un Adam pentru o Eva dornică de adrenalină. S-ul din coadă pare să vină pentru a clarifica lucrurile dintre ei. Dupa ce l-am testat zilele trecute, pot spune însă şi că, din Adam S, am avut o senzaţie de libertate, deşi maşina este foarte mică. Poate pentru că e vară, poate pentru că lumea e în vacanţă în această perioadă din an, dar cu siguranţă şi datorită faptului că, “micuţul Adam S”,  te face să respiri mai adânc, să tragi aer în piept, bucuros, în drum spre serviciu, după câteva reprize de acceleraţie.

Un turbo de 1.4 litri vine perfect pe modelul “miniatură” de la Opel. Nu ascund faptul că, în oraş, mai ales “alintat” cu reprize de gaz, consumul nu e tocmai proporţional cu mărimea maşinii.  În cazul de faţă vorbim de un consum de 8 l – 10l/100km urban.  Putem uita de consum când observi cât de repede ajungi la 100 de km/h, adică doar 8.5 secunde.

Dacă vorbim de preţuri, vom observa că materialele de calitate din interior sunt justificate. Aproximativ 20.000 de euro pentru varianta cea mai dotată, cu jante pe 18’, plafon panoramic şi scaune aproape ca cele de raliu. Poţi opta şi pentru scaune mai “domestice” sau pentru jante pe 17’ care pot completa tabloul “Adam S” fără probleme. Îţi poţi face upgrade cu IntelliLink, Smartphone sau tabletă, Android sau iOS! Sistemul multimedia multifuncţional se conectează rapid la toate.

Maşina se comportă bine în viraje,  servodirecţia e tare, dar precisă. Pare să devină un pic supraviratoare dacă exagerezi, dar o poţi corecta repede şi destul de usor.

Mi-a plăcut foarte mult faptul că, deşi e mică şi ai acces la “unghiul mort”, oglinzile laterale, vin în ajutorul şoferului şi anunţă prezenţa unei maşini în laterale printr-un bec galben care se va aprinde în colţul retrovizoarelor.

Iarna, Adam S, îl va face pe şofer să ignore frigul cu ajutorul volanului şi scaunelor încălzite. Este o dotare standard. Portbagajul? Este “cam cel mai mic din lume”. Încape geanta de sală şi cam atât, însă, maşina are toate caracteristicile uneia de oraş, exclusiv de oraş, aşadar, nici nu e nevoie de mai mult spaţiu. 


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide