smart fortwo facelift testat în România

Publicat: 29 03. 2011, 09:18

Propulsie: L3, 999 cmc, tracţiune spate,
transmisie semiautomată cu 5 trepte cu funcţie kickdown, 84 CP, 120
Nm.

Performanţe: 0-100 km/h 10,7
secunde, viteză maximă 145 km/h, consum mediu 4,9 l/100 km, emisii
CO2 114 g/km.

Preţ: 13.474 euro cu TVA.

Poţi să cheltuieşti 323 de euro pentru airbag
lateral pentru cap şi torace. Cine doreşte să aibă luminile de
rulare pe timp de zi, trebuie să scoată din buzunar 48,36 euro. 270
de euro pot fi consideraţi o investiţie bună la minus 20 de grade
pentru scaunele încălzite. Şi 1.036 euro pentru sistem de
entertainment cu touchscreen.

Un model unic, un concept genial, surprinzător de practic
modelul pentru un pachet atât de compact. Un salt enorm la
capitolul transmisie, dar încă este loc de mai bine. Un stil de
condus ceva mai alert este sinonim cu un consum de 10 litri în
mediul urban.

S-a plecat de la un producător de ceasuri care a avut o idee
genială şi s-a ajuns la un produs 100% Mercedes Benz.
Smart
a fost de la început „the thing”. Se pare că restul lumii
este condamnată fie să copieze conceptul, fie să inventeze
surogate.
Buburuza
este genială din punct de vedere conceptual; am fost
şi voi fi fan smart din acest punct de vedere. Nu voi uita în
schimb prima experienţă la volanul gămăliei. Nu reuşeam să înţeleg
nimic, trebuia să frânez cu vreo 10 minute mai devreme, cutia
schimba când voia şi dacă voia, experienţa la volan era un cocktail
de „wheelie” şi „stoppie”.

Şi, cu toate acestea, un smart în oraş… oricând! Aşa au spus
peste un milion şi două sute de mii de clienţi din momentul
lansării. Probabil că putem numi smart un succes după numărul
unităţilor vândute în condiţiile în care este un mini cu un preţ
destul de elevat pentru clasa sa. Şi uite că sunt la volanul unui
smart facelift. La exterior nu sunt prea multe de observat, ce

facelift
poţi face unei mingi de ping pong? Evident, să îi
adaugi un set de lumini pentru rulat pe timp de
zi
, adică LED. Dar acestea sunt opţionale. Marea noutate
adusă de
facelift
o reprezintă posibilitatea de personalizare a
exteriorului.

De acum şi celula de siguranţă, Tridion, poate fi
comandată în culoarea albă
. Mai adăugăm pe listă şi faptul
pragurile şi zona inferioară a spoilerelor sunt vopsite
în culoarea caroseriei
. Modificările semnificative se
regăsesc la interior. Planşa de bord în partea superioară este uşor
redesenată, gurile de ventilaţie laterale – la fel, a apărut şi un
display central pe care pot fi vizualizate informaţiile oferite de
computerul de bord, informaţii mult mai bogate acum. Desigur, marea
noutate o reprezintă noul sistem de entertainment cu
touchscreen
. Deşi este dotare opţională, noi o recomandăm
din tot sufletul. Navigarea prin meniu este extrem de intuitivă şi
rapidă.