Test în premieră cu noul smart fortwo facelift

Cu peste un million de unităţi vândute în întreaga lume din 1998 şi până în prezent, smart fortwo a devenit o maşină cult a cărei istorie de fapt abia începe. Am fost în Germania pentru a conduce fortwo facelift, o îmbunătăţire serioasă a celei mai populare maşini de oraş de pe Planetă.

Test în premieră cu noul smart fortwo facelift Test în premieră cu noul smart fortwo facelift

De la o simplă idee nebună, la un success remarcabil. Acestaeste smart fortwo, maşina care ar fi putut scrie o istorie mult maispectaculoasă totuşi, dacă Mercedes-Benz s-ar fi limitat la aproduce doar acest model şi nu s-ar fi aventurat cu roadster, coupesi forfour. Aceste trei modele au tras brand-ul smart în jos cuvânzările lor mai puţin decât satisfăcătoare. Chiar şi aşa însă,din 1998 şi până în prezent, fortwo a fost comercializat înpeste 1.200.000 de exemplare.

De la o creaţie a inventatorului ceasurilor Swatch la un produscomercializat acum sub o marcă aflată în totalitate în proprietateaMercedes-Benz, acesta este acum fortwo, the one and only smart,comercializat la nivel mondial în 43 de ţări. fortwo va ficomercializat de acum chiar şi în Argentina şi înIndonezia, ţări care chiar au nevoie de maşini mici şifoarte mici datorită aglomeraţiilor cu adevărat uriaşe dinoraşe.

Pentru că fortwo este o maşină unică prin concept şi realizare,considerată de mulţi genială şi de alţii inutilă dar totuşi extremde folositoare la nevoie, premiile nu au stat deoparte de smart. În2008, la zece ani după lansarea pe piaţă a primei generaţii,smart fortwo a primit prestigiosul premiu de design RedDot, o distincţie pe care o primesc doar câteva din celemai originale produse din lume. Pentru că este de mărimea unei lăzifrigorifice mai mari, smart fortwo a încăput chiar şi în interiorulmicului muzeu Red Dot din Germania.

Pentru că dacă eşti deosebit ţi se vor deschide mereu anumiteuşi şi posibilităţi, smart fortwo este singura maşină dinlume pe care o poţi închiria ca pe o bicicletă. Datorităprogramului experimental Car2Go din Berlin, desprecare aţi putut citi în urmă cu aproximativ un an în revistaProMotor, locuitorii oraşului german pot închiria un fortwo pentrua-l utiliza prin oraş la fel de uşor cum românii închiriază acumbiciclete. Planurile Mercedes-Benz legate de mobilitatea urbană, unviitor electric şi emisii poluante cât mai mici nu se termină aicişi chiar îşi pun bazele în smart. fortwo electric este un succes şicele 1.000 de unităţi prevăzute spre a fi vândute în sistemde leasing pentru teste sunt insuficiente şi astfel vormai fi produse încă 500 de maşini.

Citeşte mai departe în pagina următoare »