Test: Citroen C5 facelift 2.0 HDi 160 CP BVA. Monsieur Elegance

Autor: Adrian Mihălţianu acum 7 ani Test drive

Am testat una dintre versiunile cele mai interesante de Citroën: 2.0 HDi 160 CP BVA, adică un turbodiesel de doi litri combinat cu o transmisie automată în şase trepte. Un duet pe care l-aş recomanda oricui caută o limuzină de clasă medie care să-i ofere mai presus de toate confort şi un sentiment de eleganţă. Evident însă, această maşină nu e pentru toată lumea.

În primul rând, iubitorii de TDI-uri vor strâmba din nas: maşina nu e la fel de bine proporţionată ca puternicii săi competitori germani – consola faţă este în continuare prea lungă pentru binele propriu (vei atinge în continuare bordurile supradimensionate puse de ‘edilii’ români), iar luneta este concavă şi nu va fi pe placul tuturor. Căci, deşi francezii s-au chinuit cât au putut să facă o maşină germană, franţuzescul încă respiră în ea!

Citroen C5 facelift 2012

Francezii s-au întrecut pe ei înşişi în privinţa designului

În al doilea rând, în echiparea cu motor turbodiesel de 2 litri 160 CP BVA, e cea mai lentă din segment comparativ cu motorizările de putere similară (10 secunde pentru 0-100 km/h, comparativ cu cele 8,6 secunde ale liderului Passat 2.0 TDI 177 CP sau cele 8.8-9.6 secunde necesare celorlalţi competitori francezi, germani sau japonezi). Nici la consum nu stă mai bine, cei 6,2 litri/100 km fiind depăşiţi doar de Toyota Avensis (6,3 l/100 km), luând în calcul din nou motorizările similare. Liderul, din nou Passat, declară doar 5,3 l/100 km…

Citroen C5 facelift 2012 interior

Interiorul este suficient de spaţios pentru nişte directori, chiar dacă nu ameninţă liderii segmentului

În al treilea rând, nici în privinţa spaţiului de stocare nu stă strălucit: are cel mai mic portbagaj din clasă – 439 de litri, comparat cu cei minim 450 de litri (Renault Laguna) sau maxim 595 de litri (Skoda Superb). Aceleaşi consideraţii pot fi făcute şi în privinţa spaţiului pentru pasageri, care, în termeni concreţi, este sub media segmentului.

În fine, este şi o maşină grea, la cele 1609 kilograme ale sale, fiind depăşită doar de Insignia (1613 kg), dar departe de cele 1520 de kilograme ale lui Peugeot 508… Pe orice dată tehnică te-ai uita, Citroën C5 nu se află printre lideri, ci dimpotrivă, ocupă ultimele locuri. Aşadar, de ce te-ai mai interesa de această maşină?

Aflaţi în pagina următoare…

Pagini: 1 2 3 4



Comentarii
Inchide