TEST: cu noul Ford Mustang pe circuit în România. ‘MURICA

Autor: Adrian Mihălţianu 04 sept. 2015 Test drive

6. Şi totuşi, îi lipsesc unele chestii

Ce mi-a lipsit la Mustang? Aş fi vrut ca EcoBoost-ul să sune mai bine, poate la fel de bine precum sună motorul de pe Focus ST. Mi-aş mai fi dorit ca V8-ul să sune şi mai glorios decât o face – ambele puteau avea ceva supape pe evacuări, care să dea drumul la zgomot atunci când iei brusc piciorul de pe acceleraţie – doar vorbim de un show-off car, da?

Deşi se înclină în viraje, Mustangul rămâne controlabil şi are limita derapajului suficient de sus pentru a te bucura de viteză

Apoi, aş mai fi vrut ca modul Sport Plus să fie puţin mai dur, iar direcţia să fie în modul Sport ca bază de plecare şi să fie chiar şi mai „strânsă” atunci când activezi funcţiile dinamice ale maşinii. În fine, chiar dacă ştie să se lipească suficient de bine de asfalt, Mustangul nu va fi pentru cei care preferă maşinile sport europene ale momentului (care ajută şi şoferii neexperimentaţi să ia virajele rapid, fără se lupta cu maşina). Asta face însă farmecul Mustangului, aşa că nu o voi trece la minusuri, ci la lucrurile pe care e bine să le ai în vedere.

7. Ford a reuşit să facă cel mai rapid sistem multimedia din segment. Şi cel mai logic

E superb. Merge extrem de repede. E foarte logic, pentru că ai la cel mult două apăsări de ecran absolut tot ce vrei. Nu sunt prea mulţumit de anumite scurtături pentru funcţiile audio, dar în rest este uriaş pasul făcut de Ford în privinţa sistemului multimedia! Iar sunetul este magnific!

8. Preţul este imbatabil. Imbatabil.

37.000 de euro preţ de plecare pentru Mustang 2.3 EcoBoost 317 CP manuală? Este extrem de puţin pentru cum arată maşina. Da, vei adăuga opţionale destule, dar tot nu te vei apropia măcar de preţul unei maşini sport europene similare ca putere. Iar V8-ul costă doar 42.000 de euro cu manuală, deşi e adevărat că vei plăti taxe şi impozite de te vei usca, la cei 5 litri cilindree…

Consumul nu e punctul forte al lui Mustang, dar deja vorbim de 317-422 CP, aşa că nu te vei stresa prea tare că se duce repede un rezervor de carburant. O tură Bucureşti – Adâncata şi înapoi, cu autostradă şi drumuri secundare incluse, dar mai ales cu cel puţin 30 de ture de circuit cu fiecare maşină, a consumat cam un rezervor şi o treime, lucru de ţinut minte, da?

9. Ce să aleg? Depinde cât de multă America vrei să ai în maşina asta. Şi ce buzunar ai

Alegi EcoBoost-ul dacă vrei să ai mai ales designul şi confortul acestei maşini, fără a plăti prea mult pentru 100 de CP în plus, pe care oricum nu-i vei folosi prea des în România.

EcoBoost-ul nu arată la fel de spectaculos precum GT-ul, dar e suficient de frumos şi de rapid pentru cei care se uită şi la bani

Alegi V8-ul dacă vrei să ai un sentiment 100% american atunci când conduci această maşină. Dacă faci asta, pune-ţi şi un sticker cu „Radeţi pădurile” pe spatele maşinii, să arăţi că-ţi pasă de ecologişti 😀

10. CONCLUZIE: un pony car de răsucit gâturile pe stradă

Per total, noul Mustang e 50% spectacol vizual şi 50% pony car (în buna tradiţie chiar a muscle-car-urilor americane). Adică da, atrage privirile şi întoarce gâturile (aspiră şi femei, dacă-ţi puneai problema), dar nu rămâne doar la acest nivel, ci şi prestează din punct de vedere dinamic – poate nu la nivelul unei maşini europene, dar cu siguranţă suficient de bine pentru o maşină sport gândită şi creată în America.

Dacă vrei o doză zilnică de MURICA, atunci ştii ce ai de făcut!

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide